ورزشکارانی که در سال 2019 نام خود را بر سر زبان ها انداختند

به گزارش وبلاگ سایه، درخشش نوجوانان و جوانان رشته های مختلف ورزشی در رقابت های حرفه ای در سال 2019 قابل توجه بود و موجب شد رکوردهای جدیدی به ثبت برسد.

ورزشکارانی که در سال 2019 نام خود را بر سر زبان ها انداختند

به گزارش وبلاگ سایه، دنیا ورزش در سال 2019 شاهد اتفاق های مهمی بود. علاوه بر قهرمانی ها و درخشش ستارگان، بعضی از ورزشکاران برای نخستین بار نام خود را بر سر زبان ها انداختند. عملکرد دور از انتظار آن ها همه را شگفت زده کرد و به تحسین واداشت. سایت آس اسپانیا 13 ورزشکار برجسته سال را معرفی نموده است که در ادامه به آن ها اشاره می گردد.

آنسو فاتی

فوتبالیست اسپانیایی بیست و پنجم آگوست 2019 در حالی که تنها 16 سال داشت نخستین بازی اش را با پیراهن بارسلونا انجام داد و به دومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه تبدیل شد. پنج روز بعد توانست نخستین گلش را برای آبی اناری ها به ثمر برساند و جوانترین گلزن تاریخ تیم کاتالانی گردد. همچنین در لالیگا سومین گلزن جوان لقب گرفت. درخشش فاتی ادامه یافت و دهم دسامبر گل پیروزی تیمش را برابر اینتر در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و به جوانترین گلزن این رقابت ها تبدیل شد. این درخشش موجب شد فدراسیون فوتبال اسپانیا ملیت بازیکن اهل گینه را اسپانیایی کند. او در پانزدهم اکتبر 2019 برای تیم زیر 21 سال اسپانیا به میدان رفت.

فاتی از یک بازیکن جوان مستعد به یک بازیکن مشهور در دنیا تبدیل شد و اکنون از او به عنوان یکی از آینده داران این رشته یاد می نمایند. او اکنون 17 سال دارد.

رودریگو

رئال مادرید در سال 2018 با مهاجم جوان برزیلی به عنوان یک بازیکن آینده دار قرارداد امضا کرد. او در تابستان به پایتخت مادرید رفت. با وجود این که از سانتوس به عنوان ستاره به اسپانیا رفت اما به خاطر کم سن و سال بودنش در تیم کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) نهاده شد.

رودریگو بیست و پنجم سپتامبر 2019 فرصت یافت تا در تیم نخست بازی کند. او خیلی زود توانست نخستین گلش را با پیراهن سفیدپوشان به ثمر برساند. پس از آن برای همواره در تیم نخست مادرید ماند و توانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند. در ششم نوامبر به دومین بازیکن جوان تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که توانست هت تریک کند (18 سال و 301 روز). تنها رائول گونسالس بالاتر از او قرار گرفته است. گل های مهاجم برزیلی قابل توجه تر بود چون توانست با پای چپ، راست و ضربه سر گلزنی کند. عملکرد خوب این بازیکن موجب شد در بیست و پنجم اکتبر برای تیم ملی برزیل بازی کند.

ژائو فلیکس

مهاجم پرتغالی در اوایل فصل 19-2018 برای تیم نخست بنفیکا به میدان رفت. در نخستین ماه ها در فهرست قرار نمی گرفت یا نیمکت نشین بود. خیلی کم در ترکیب قرار داده می شد. از ژانویه توانست در میان یازده بازیکن اصلی حضور داشته باشد. سپس سطح خود را به همه نشان داد. بازی خوبش با گلزنی و پاس گل همراه شد تا جایی که از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان یاد شد. او در قهرمانی تیمش در لیگ پرتغال تاثیرگذار بود. همچنین در تیم برتر لیگ اروپا نهاده شد.

تابستان 2019 دو اتفاق مهم برای فلیکس رخ داد. برای نخستین بار پیراهن تیم ملی پرتغال را بر تن کرد و با اتلتیکو مادرید قرارداد امضا کرد. او از همان ابتدا در ترکیب اصلی روخی بلانکو نهاده شد. 126 میلیون یورویی که قرمز و سفیدپوشان برای مهاجم پرتغالی هزینه کردند به گرانترین خرید تاریخ باشگاه تبدیل شد. فلیکس در دسامبر 2019 جایزه گلدن بوی (بهترین بازیکن زیر 21 سال) را دریافت کرد.

چارلز لکلرک

راننده موناکویی در سال 2016 به آموزشگاه فراری پیوست. یک سال بعد با قهرمانی در رقابت های دنیای فرمول 2 نشان داد که کمپانی ایتالیایی در رابطه با او اشتباه ننموده است. عملکرد خوب لکلرک موجب شد در سال 2018 در مسابقات فرمول یک رقابت کند. فراری تصمیم گرفت برای شروع فصل 2019 یکی از اتومبیل های تک سرنشینش را به راننده موناکویی اختصاص دهد. او در تیم خود سباستین وتل را می دید که سابقه چهار قهرمانی در فرمول یک را دارد. لکلرک از همان ابتدا نشان داد قصد ندارد زیر سایه وتل قرار بگیرد. او زمانی که در صندلی چهارم و یک پله بالاتر از راننده آلمانی نهاده شد این موضوع را آشکار کرد. در انتها فصل یک آمار خوب را بر جای گذاشت و توانست دو پیروزی به دست آورد و هفت بار در مشخص خط در صندلی نخست قرار بگیرد. او همچنین 10 بار روی سکو رفت. با توجه به چنین عملکردی احساس می گردد لکلرک که دیر یا زود قهرمانی در دنیا را کسب کند.

فابیو کارتارو

او از کودکی رانندگی را شروع کرد و همواره سعی می کرد در سریع ترین زمان ممکن به خط انتها برسد چون تنها یک هدف داشت و آن قهرمانی در موتوجی پی بود. راننده فرانسوی تنها 15 سال داشت که وارد رقابت های موتو 3 شد و دو سال در موتو 2 ماند. در هیچ یک از این رده ها نتوانست آمار درخشانی به ثبت برساند. با این حال در سال 2019 تصمیم گرفت با تیم یاماها در موتوجی پی رقابت کند. در آن جا بود که قدرت خود را نشان داد. او در انتها فصل در صندلی پنجم نهاده شد در حالی که شش بار در سکو نهاده شد و شش بار در مشخص خط اول شد. او همچنین رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرد. علاوه بر این آمار در طول فصل نشان داد که تنها راننده ای است که می تواند با مارکس رقابت کند. مارکس اسپانیایی اکنون می داند کارتارو اصلی ترین رقبیش در سال های آینده خواهد بود.

رمکو ایونپول

او به عنوان فوتبالیست وارد دنیا ورزش شد و حتی در تیم های پایه تیم بلژیک نیز بازی کرد. با این حال در سال 2017 تصمیم گرفت توپ را با دوچرخه عوض کند. پس از این که با تیم های پایه به موفقیت های زیادی دست یافت در سال 2019 دوران حرفه ای خود را با پیوستن به تیم کوئیک استپ فلورز شروع کرد. او در حالی که 19 سال داشت توانست در ژوئن در صندلی نخست رقابت های دوچرخه سواری بلژیک قرار بگیرد. همچنین در آگوست قهرمان رقابت های کلاسیک سن سباستین شد. چند روز بعد به آلکمار رفت تا مدال طلای قهرمانی جاده اروپا را بر گردن آویزد. سال نخست دوران حرفه ای ایونپول با موفقیت کامل همراه بود اما این درخشش ادامه یافت و توانست مدال نقره قهرمانی جاده دنیا را نیز به دست آورد. شرکت در رقابت های مختلف دوچرخه سواری، رقابت در المپیک توکیو و مسابقات قهرمانی دنیا در سوییس از جمله اهداف بزرگ دوچرخه سوار بلژیکی است.

کوری کوکو گاف

تنیسور آمریکایی نخستین پیروزی اش را در دوران حرفه ای در مسترز میامی 2019 کسب کرد. با این حال در ویمبلدون نام خود را بر سر زبان ها انداخت. ابتدا لقب جوان ترین تنیسور در صعود به این مسابقات را به خود اختصاص داد. در نخستین دور توانست ونوس ویلیامز را شکست دهد و به جوان ترین تنیسوری تبدیل گردد که در ویمبلدون پیروز می گردد. او دور دوم و سوم را با موفقیت پشت سر گذاشت اما در یک چهارم نهایی مغلوب سیمونا هالپ قدرتمند شد. گاف 15 ساله با عملکرد درخشانش همه را به وجد آورد.

با این حال بهترین لحظه اش در سال 2019 در اکتبر رقم خورد و توانست فاتح رقابت های لینتس اتریش گردد. او با 15 سال و هفت ماه جوان ترین تنیسور در فتح یک عنوان لقب گرفت. اکنون در رتبه 68 تنیس بانوان دنیا قرار گرفته است.

ماریا ویسنته گارسیا

دونده اسپانیایی در رقابت های ملی و بین المللی در بخش های پایه توانست قهرمانی های متعددی در هشتگانه، پرش سه گام و پنجگانه به دست آورد. در سال 2019 زمانی که هنوز در تیم های پایه حضور داشت شروع به رکورد شکنی کرد. در فوریه با ثبت امتیاز 4412 بهترین رکورد را در مسابقات پنجگانه اسپانیا به ثبت رساند. دو هفته بعد در قهرمانی اروپا نهم شد. در جولای مدال طلای مسابقات پنجگانه قهرمانی زیر 20 سال اروپا را به دست آورد و توانست بهترین رکورد اسپانیا را به ثبت برساند (6115 امتیاز).

عثمان گاروبا

بسکتبالیست اسپانیایی فصل گذشته به صورت آزمایشی در تیم نخست رئال مادرید نهاده شد و توانست دو بار به میدان برود تا سومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه گردد. در سال 2019 در سیستم های چرخشی نهاده شد و کم کم توانست در تیم مادرید صندلی پیدا کند. در هفته دوم در ترکیب اولیه نهاده شد و جوانترین بازیکن سفیدپوشان در این زمینه شد. چند روز بعد توانست در یک بازی 13 امتیاز به دست آورد و 10 ریباند کند. او توانست با 17 سال، 6 ماه و 20 روز جوانترین بازیکن لیگ بسکتبال در دبل-دبل کردن لقب بگیرد. گاروبا از رکورد لوکا دونچیچ پیشی گرفت. پیشرفت بسکتبالیست اسپانیایی ادامه داشت تا این که برابر مونبوس اوباردیورو 13 ریباند کرد و توانست به عنوان بازیکن زیر 18 سال یک رکورد در لیگ اسپانیا به خود اختصاص دهد.

اگان برنال

دوچرخه سوار کلمبیایی در سال های 2016 و 2017 نخستین فصل های خود را در رقابت های جاده سپری کرد و با کسب پیروزی در مسابقه های مختلف بهترین دوچرخه سوار جوان شد. این نتایج خوب موجب شد تیم اسکای با او قرارداد امضا کند. موفقیت های برنال در بازی های کاتالونیا 2018 نیز ادامه داشت. او در تور روماندیا (در سکو نهاده شد)، تور کالیفرنیا (صندلی نخست) و قهرمانی کلمبیا (کسب مدال طلا) نیز درخشید. به خاطر کوشش فروانش توانست یک صندلی در تیمش برای تور دو فرانس کسب کند. با وجود نخستین حضورش در رتبه پانزدهم نهاده شد.

برنال تا اینجا انتظارات را برآورده نموده بود اما در سال 2019 به اوج خود رسید و نشان داد دوچرخه سوار این عصر است. او سال را با کسب مدال برنز در قهرمانی کلمبیا شروع کرد و پیروزی های زیادی در رقابت های نیس و سوییس به دست آورد. برنال در تور دو فرانس شرکت کرد و در کنار گرانت توماس در راس تیم اسکای قرار داشت. دوچرخه سوار کلمبیایی از ابتدا در بخش کوهستان خود را قدرتمند نشان داد. او در نهایت بهترین دوچرخه سوار جوان شد و در مجموع در صندلی نخست نهاده شد. برنال 22 ساله جوانترین ورزشکار در فتح تور دو فرانس لقب گرفت. همچنین نخستین آمریکای لاتینی بود که در بالاترین صندلی قرار می گیرد.

تادی پوگاکار

پیروزی های پیاپی دوچرخه سوار اهل اسلوونی در سال 2018 موجب شد یک سال بعد با تیم امارات قرارداد امضا کند. پوگاکار از همان ابتدا نشان داد در رابطه با او اشتباه نکردند چون توانست فاتح مسابقات آلگاروه، تور کالیفرنیا و رقابت های قهرمانی اسلوونی گردد. با این حال بهترین لحظه دوچرخه سوار اسلوونیایی در رقابت های اسپانیا در سال 2019 رقم خورد. او با کسب سه پیروزی در سه دور توانست در صندلی سوم قرار بگیرد و بهترین دوچرخه سوار جوان بازی ها گردد.

استفانوس سیتسیپاس

تنیسور یونانی در سال 2016 برای نخستین بار رقابت های ATP را تجربه کرد. اولین پیروزی اش را در اکتبر 2017 به دست آورد و در میان 100 تنیسور برتر نهاده شد. فصل بعد به پیشرفت خود ادامه داد. پس از این که در دو فینال رافائل نادال به او اجازه قهرمانی نداد در نهایت در بازی های استکهلم جام قهرمانی را بالای سر برد. او نخستین یونانی لقب گرفت که در این رقابت ها قهرمان می گردد. تنیسور یونانی سال را با صعود به رتبه پانزدهم به انتها رساند و نشان داد می تواند یکی از آینده داران این رشته باشد.

سیتسیپاس سال 2019 را به بهترین شکل شروع کرد و تا نیمه نهایی تنیس اپن استرالیا صعود کرد اما باز هم نادال مانع از راهیابی اش به فینال شد. در طول این سال به پنج ملاقات نهایی صعود کرد و توانست دو جام را بالای سر ببرد. با این حال در گرند اسلم ها نتایج خوبی کسب نکرد. در نوامبر در تور ATP لندن حاضر شد و در میان هشت تنیسور برتر جام قهرمانی را بالای سر برد. این در حالی بود که مهمترین موفقیتش پیش از این به قهرمانی در رقابت های Next Gen برمی گشت. سیتسیپاس به لطف فتح تور لندن در رتبه پنجم رنکینگ نهاده شد.

ارلینگ هالند

مهاجم نروژی با به ثمر رساندن 9 گل در ملاقات برابر هندوراس در جام دنیای زیر 20 سال خود را به شهرت رساند. او در فصل جاری به همراه سالزبورگ اتریش لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد و با وجود این که تیمش از صعود به یک هشتم نهایی بازماند توانست در مرحله گروهی هشت گل به ثمر برساند. در لیگ اتریش میانگین بیش از یک گل در بازی را به ثبت رسانده است. اکنون شایعات زیادی در رابطه با پیوستنش به یک تیم بزرگ وجود دارد. به نظر می رسد بازیکن نروژی در آینده ای نزدیک در یکی از لیگ های بزرگ اروپایی بازی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزشکارانی که در سال 2019 نام خود را بر سر زبان ها انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکارانی که در سال 2019 نام خود را بر سر زبان ها انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید