یاری به تأسیس کتابخانه های کوچک آپارتمانی و کانکسی در زنجان

به گزارش وبلاگ سایه، ایرانه حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: نهمین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می گردد.

یاری به تأسیس کتابخانه های کوچک آپارتمانی و کانکسی در زنجان

وی با اشاره به اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با ارزیابی عملکرد روستاییان و اجرای طرح های نوین و ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می گردد، اضافه نمود: بر همین اساس روستاهایی که علاوه بر ارائه ایده ها و ابتکارات مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی، نتایج اقدامات و برنامه های اجرا شده را ارائه نمایند، پس از داوری بعنوان روستای برگزیده شناخته شده و حمایتی های مادی و معنوی نهادهای مشارکت نماینده را برای ارتقای سطح فعالیت های خود در آینده دریافت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه احیای هویت روستایی و عشایری و سرعت بخشیدن به نهضت توانمند سازی فرهنگی روستائیان و عشایر، شناسایی ایده ها و طرح های مرتبط با ترویج کتاب از اهداف برگزاری این جشنواره است، اضافه نمود: یاری به تأسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کانکسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای و مسجدی نیز از دیگر اهدافی است که با برگزاری این جشنواره دنبال می گردد.

حیدری در ارتباط با نحوه ارزیابی روستاهای شرکت نماینده در این جشنواره گفت: 70 درصد امتیازدهی به آثار براساس فعالیت های اجرا شده در روستای مربوطه و در بازه زمانی فروردین ماه تا بهمن ماه 1401 بوده و 30 درصد ناظر بر ایده ها و طرح هایی است که در آینده اجرایی می گردد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره فرهنگی تا 30 خردادماه امسال است، اضافه نمود: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی تعداد 11 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان دوستدار کتاب معرفی خواهد نمود.

لازم به ذکر است، در هفتمین دوره روستاهای دوستدار کتاب درسجین یکی از روستاهای گردشگری زنجان به عنوان 10 روستای برگزیده کتاب معرفی گردید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یاری به تأسیس کتابخانه های کوچک آپارتمانی و کانکسی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به تأسیس کتابخانه های کوچک آپارتمانی و کانکسی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید