واکنش معاون وزارت گردشگری به سازمان گردشگری شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ سایه، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اقدام شهرداری تهران برای تشکیل سازمان گردشگری استقبال کرد اما گفت: انتظار داریم بعد از آن، طرح ها و پروژه های عمرانی و زیرساختی شهری، پیوست گردشگری داشته باشد.

واکنش معاون وزارت گردشگری به سازمان گردشگری شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در دیدار با مهدی سیف ـ رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران ـ با بررسی روند شکل گیری سازمان گردشگری در شهرداری تهران، گفت: مبدا بسیاری از تورهای گردشگری و همچنین گردشگران ورودی به کشورمان، شهر تهران است، از این رو انعکاس ظرفیت ها و داشته های گردشگری پایتخت نقش موثری در برداشت اولیه گردشگران خواهد داشت.

وی با بیان این که تمرکز بر موضوع گردشگری شهری تهران توسط شهرداری، اقدام مناسبی ارزیابی می شود، افزود: بزرگ ترین دستاورد مورد انتظار از تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری، تهیه و ابلاغ پیوست گردشگری برای طرح ها و پروژه های عمرانی و زیرساختی شهرداری خواهد بود.

تیموری تاکید کرد: نظر به اینکه منابع قانونی، متولی اصلی حوزه گردشگری را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده است، لذا لازم است اساسنامه ساختار و شرح وظایف سازمان گردشگری شهرداری با همکاری معاونت گردشگری وزارت و در تعامل مستقیم با این حوزه تنظیم شود تا از هر گونه موازی کاری و اتلاف منابع و انرژی جلوگیری شود.

او با اشاره به این که شهر تهران 8 میلیون جمعیت ثابت و 12 میلیون جمعیت شناور دارد، گفت: پایتخت ایران با دارا بودن جمعیتی معادل کل جمعیت بسیاری از کشورها، ظرفیت قابل توجهی برای شکوفایی گردشگری داخلی و خارجی دارد؛ سازمان گردشگری شهرداری می تواند در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سبب شکوفایی بستر مساعد موجود شود.

تیموری با بیان این که بررسی کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری از آگاهی، فعالیت و مشارکت حداکثری شهرداری ها نشان دارد، اظهار کرد: ورود رسمی شهرداری تهران به موضوع صنعت گردشگری با راه اندازی سازمان گردشگری می تواند چشم اندازی روشن پیش روی توسعه گردشگری شهری بگشاید، به گونه ای که با موفقیت این الگو و اجرای آن در سایر شهرهای کشور بتوان ساختاری قوی در گردشگری شهری ایجاد کرد.

معاون گردشگری همچنین با تشریح برنامه های معاونت گردشگری به مناسبت هفته گردشگری از مشارکت ستاد گردشگری شهرداری تهران در گرامیداشت این ایام استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش معاون وزارت گردشگری به سازمان گردشگری شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون وزارت گردشگری به سازمان گردشگری شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید