هنگام خرید قفل دیجیتالی درب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ سایه، امروزه امنیت یکی از الزامات مهم در زندگی ما محسوب می گردد. به همین دلیل فراهم کردن محیطی ایمن برای زندگی و کار یک امر بدیهی است. از آنجایی که روش های متداول سارقان برای ورودی به ساختمان ها هر روز در حال تغییر است؛ بسیاری از این افراد با تکیه بر توان و تجربه خود می توانند به راحتی هر مدل قفل مکانیکی را در یک بازه زمانی کوتاه باز نمایند.

هنگام خرید قفل دیجیتالی درب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید

راهکار مقابله با این مشکل استفاده از قفل های الکترونیکی هوشمند روی درب اصلی ساختمان است. این قفل ها به میزان کافی قوی و مستحکم هستند که از ساختمان در برابر ورودهای غیرمجاز محافظت نمایند. انتخاب یک قفل دیجیتال مناسب که با احتیاجهای شما هماهنگ باشد کار آسانی نیست.

به همین دلیل ما در این مقاله ضمن معرفی قفل های دیجیتال و مزایای استفاده از این محصولات، فهرستی از نکاتی را گردآوری نموده ایم که می توانید هنگام خرید قفل دیجیتال (قفل هوشمند) برای خانه خود آنها را در نظر بگیرید.

قفل دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

قفل دیجیتال نوعی قفل الکترونیکی یا همان برقی است که احتیاج به استفاده از کلید ندارد. در واقع این محصولات، بسته به مکانیزم در نظر گرفته شده برای آنها در زمان طراحی، کلید دیجیتال دارند نه کلید مکانیکی. برخی از این محصولات با یاری رمز، برخی به وسیله اسکن اثر انگشت و برخی نیز به وسیله نرم افزار نصب شده روی گوشی کاربر باز می شوند. برخی از مزایای قفل های دیجیتال عبارتند از:

  • احتیاج به استفاده از کلید ندارند
  • نوع قفل را می توان بر اساس احتیاج کاربر انتخاب کرد
  • حالت رمزگذاری دیجیتال این قفل ها را نمی توان به راحتی کپی یا هک کرد
  • با استفاده از برخی امکانات در نظر گرفته شده در سیستم قفل دیجیتال، می توانید متوجه شوید که چه کسی، چه زمانی و حتی چگونه وارد ساختمان شده است
  • بیشتر قفل های دیجیتال دارای آلارم های هوشمندی هستند که در صورت آتش سوزی، سرقت یا خرابکاری به کاربر هشدار می دهند
  • می توانید با اتصال قفل به سیستم امنیتی ساختمان به وسیله دوربین های مداربسته دیجیتال به صورت بصری مشاهده کنید که چه کسی در حال ورود است
  • بسیاری از مدل های این قفل به وسیله نرم افزار اختصاصی قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند را دارند
  • قفل های دیجیتال به کاربر اصلی اجازه می دهند تا با فراوری کدهای دسترسی مختلف به چندین نفر مجوز ورود به ساختمان بدهد
  • از آنجایی که قفل دیجیتال را می توان با استفاده از گوشی هوشمند قفل و باز کرد؛ بنابراین این قفل برای افراد مسن و ناتوان جسمی بسیار مناسب است
  • به علت اینکه قفل های دیجیتال بدون کلید باز می شوند؛ احتیاجی به داشتن کلید یدکی نیست
  • قفل های دیجیتال را می توان به راحتی با تغییر کدهای دسترسی بازتنظیم کرد

نکات مهم در هنگام خرید قفل دیجیتالی

به علت وجود تنوع برند و محصولات قفل دیجیتالی، باید پیش از اقدام به خرید، اطلاعات کافی در خصوص این محصولات کسب نموده باشید، در ادامه به برخی از موارد مهم اشاره میکنیم که میتواند برای شما راهنمای مناسبی جهت تهیه این نوع قفل ها باشد

عمر طولانی باتری

قفل های دیجیتال هوشمند نوعی دستگاه الکترونیکی هستند که منبع برق مورد احتیاج خود برای کار کردن در 24 ساعت روز و 7 روز هفته را به وسیله باتری تامین می نمایند. بنابراین برای اینکه بتوانند بدون مشکل و به صورت مداوم کار نمایند؛ به پشتیبانی شدن به وسیله یک منبع انرژی طولانی مدت یعنی باتری احتیاج دارند.

وجود باتری های باکیفیت و خوب در دستگاه تضمین می نماید که شما با هیچ مسئله ای مانند خاموش شدن ناگهانی قفل یا ذوب شدن اجزای قفل به علت گرمای بیش از حد روبرو نشوید. بنابراین حتما روی بسته بندی قفل را با دقت مطالعه نموده و مطمئن شوید که باتری دستگاه عمر مفید طولانی دارد.

حالت های دسترسی چندگانه

هنگام انتخاب قفل هوشمند، باید محصولی را بخرید که دارای حالت های دسترسی چندگانه باشد. این به این علت است که قفل های دیجیتالی که فقط با یک حالت دسترسی مانند پین کد کار می نمایند؛ ممکن است در مواقع اضطراری قابل استفاده نباشند.

به عنوان مثال اگر غریبه هنگام ورود کد در کنار شما باشد؛ رمزتان به سرعت لو می روند و امنیت ساختمان به خطر می افتد. در این شرایط بهتر است از روش دیگر دسترسی بهره ببرید که ایمن تر است.

برای مقابله با این مشکل، قفل های دیجیتال نو مجهز به حالت های دسترسی چندگانه هستند که امنیت بسیار بالایی دارد. در برخی از مدل ها امکاناتی در نظر گرفته شده است که این امنیت را بیشتر تضمین می نمایند. به عنوان مثال سیستمی در برخی از این محصولات وجود دارد که می توانید به یاری آن رمز عبور خود را بین اعداد تصادفی پنهان کنید. این ویژگی تضمین می نماید که پین کدتان برای شخصی که در کنار شما ایستاده است آشکار نمی گردد.

علاوه بر این، قفل های هوشمند مدرن و نو طیف گسترده ای از حالت های دسترسی مانند اسکن اثر انگشت، کلید مکانیکی، کارت RFID یا تشخیص چهره را در اختیار شما قرار می دهند. با نصب این مدل قفل که تقریبا برترین برند قفل دیجیتال است حتی می توانید دو حالت احراز هویت را با هم ترکیب کنید تا ایمنی ساختمان را بیشتر کنید.

برای مثال می توانید در باشگاه ها از اثر انگشت برای باز کردن قفل باشگاهی بهره ببرید و یا حتی با وارد کردن یک پین کد قفل درب باز گردد.

قابلیت اتصال به نرم افزار

همواره قفل های الکترونیکی را برای درب ساختمان انتخاب کنید که به شما یاری می نمایند تا با استفاده از یک اپلیکیشن به طور هوشمندانه شرایط درب را مدیریت و کنترل کنید. این ویژگی به شما یاری می نماید تا بفهمید چه کسی دارد سعی می نماید به داخل ساختمان دسترسی داشته باشد.

با استفاده از این ارتباط اینترنتی، حتی می توانید یک رمز عبور موقت فراوری نموده و آن را با دوستان، اعضای خانواده یا مهمانان ناخوانده مستقیما به وسیله همان اپلیکیشن به اشتراک بگذارید. بسیاری از نرم افزارها به شما این امکان را می دهند که رمز عبور را تغییر دهید؛ اثر انگشت یا چهره کاربری را وارد سیستم یا از آن حذف کنید و در هر مکان و هر زمانی که هستید شرایط باز یا بسته بودن قفل را چک کنید. مدیریت همه اینها با استفاده از یک اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمندتان کار را برای شما ساده و سریع خواهد نمود.

دوام بالا

قفل دیجیتال نصب شده بر روی درب از جمله وسایلی است که روزانه ده ها بار از آن استفاده می گردد. بنابراین باید از موادی ساخته گردد که در برابر استفاده های مکرر مقاومت کند. قفل دیجیتال نباید به راحتی در اثر کثیفی یا تماس با دست خراش بردارد.

جدای از این، فلز بدنه، پیچ ها، پین ها و سایر قطعات مکانیکی به کار رفته در داخل دستگاه نباید نسبت به شکستگی و ضربه خیلی حساس باشند. بسیاری از کارخانه های معتبر در دنیا قفل های دیجیتال ممتازی را فراوری می نمایند که مستحکم هستند؛ دوام زیادی دارند و برای استفاده طولانی طراحی و ساخته شده اند.

کیفیت در طراحی فنی و ظاهری

اگر روی خرید یک قفل دیجیتال هوشمند برای ایمن سازی خانه خود به جمع بندی نهایی رسیده اید؛ باید در گام آخر آنالیز کنید که محصول انتخابی از نظر خودتان مجذوب کننده به نظر می رسد یا خیر. علاوه بر این قفل درب اولین وسیله ای است که هنگام ورود به خانه با آن روبرو می شوید. بنابراین، جدا از مستحکم بودن، باید از نظر زیبایی نیز مجذوب کننده باشد و توجه دیگران را به خود جلب کند.

به طور کلی اگر در پی خرید برترین برند قفل دیجیتال و ارتقای سبک زندگی و بهبود امنیت خانه خود هستید؛ حتما در زمان خرید موارد مطرح شده را در نظر بگیرید. با تکیه بر این نکات می توانید محصولی باکیفیت و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا را تهیه نموده و خانه را به محلی ایمن برای خودتان و اعضای خانواده تبدیل کنید.

منبع: فرارو

به "هنگام خرید قفل دیجیتالی درب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام خرید قفل دیجیتالی درب چه نکاتی را باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید