هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال موج سوم کرونا در اروپا

به گزارش وبلاگ سایه، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت ضمن اعلام افزایش 10 درصدی موارد ابتلا به کرونا در قاره سبز، هشدار داد اگر شهروندان و قانون گذاران اروپایی ملاحظات را در نظر نگیرند، موج سوم در این قاره اجتناب ناپذیر خواهد بود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال موج سوم کرونا در اروپا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، هانس کلوگه مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا درباره موج نوی از همه گیری کرونا در این قاره هشدار داد.

وی امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری گفت کاهش 10 هفته ای موارد ابتلای نو در سراسر اروپا به انتها رسیده و در صورتی که شهروندان و قانون گذاران رعایت ننمایند و ملاحظات را در نظر نگیرند، موج نو غیر قابل اجتناب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد هفته گذشته موارد ابتلای نو در نتیجه مسافرت ها، دورهمی ها و کاهش محدودیت های اجتماعی 10 درصد افزایش داشت.

او در ادامه شرح داد: این در شرایطی اتفاق می افتد که شرایط به سرعت در حال تحول است. یک گونه نو نگران نماینده، گونه دلتا (در حال افزایش است)، و در منطقه ای که به رغم کوشش های زیاد کشورهای عضو، میلیون ها نفر همچنان واکسینه نشده اند.

کلوگه تاکید نمود: در صورتی که رعایت نکنیم، در منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت موج نوی را شاهد خواهیم بود.

پیشتر مقام های سازمان جهانی بهداشت در پرتوی نگرانی ها از سویه دلتای ویروس کرونا از افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند هم خواستند ماسک زده و به سایر توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار این ویروس عمل نمایند.

سویه دلتای ویروس کرونا قدرت سرایت بسیاری دارد و گزارش ها حاکی است از زمان کشف آن در هند برای اولین بار در 85 کشور جهان مشاهده شده است.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت توسعه موارد ابتلا به سویه نو ضرورت استفاده از تمامی ابزارهای موجود را جدی تر می نماید.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته با آنکه افرادی که کاملاً واکسینه شده اند تا حد زیادی در برابر ویروس نو مصون هستند، اما بعضی مطالعات نشان می دهند واکسن ها در برابر سویه دلتا کارآیی کمتری دارند و این کارآیی در کسانی که تنها یک دوز واکسن مصرف نموده اند کمتر هم می گردد.

در انگلیس دو سوم جمعیت دست کم یک دوز واکسن فایزر یا آسترازنکا دریافت نموده و کمتر از نیمی از کل جمعیت، هر دو دوز واکسن را دریافت نموده اند. با وجود این، این کشور در روزهای گذشته شاهد شیوع موج نوی از ویروس کرونای دلتا بوده است.

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار نهاده شد. نوع جهش یافته دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.1.617.2 اولین بار در اکتبر 2020 در استان مهاراشترای هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام جهان پخش شد. به همین علت ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می شد.

در این ویروس جهش دوگانه اجرا شده است. این ویژگی ورود سارس-کوو2 به بدن و ابتلا به عفونت را آسان تر می نماید و گفته می گردد توانایی دور زدن آنتی بادی هایی را که سیستم ایمنی یا واکسن در بدن ساخته اند دارد، به همین علت می تواند در بدن با سرعت بیشتری پخش گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال موج سوم کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال موج سوم کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید