مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولستر

به گزارش وبلاگ سایه، خودروهای هاچ بک و مینی، طرف داران خاص خودشان را داشته اند و دارند. اغلب جوانان طالب این خودروها هستند. نمونه های لوکس هاچ بک، چند سالی است که در بازار خودروی ایران دیده می شوند. فیات 500 یکی از معروف ترین این خودروهاست که در زمان ورود به کشورمان رقبای زیادی داشت. هم اکنون هم می توان خودروهای هاچ بک زیادی را پیدا کرد که با داشتن آپشن های بیش تر از فیات 500 قیمتی پایین تر داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه فیات 500 با رقبایش در بازار ایران یعنی آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولستر بپردازیم و عملکردش را نسبت به این دو خودرو بسنجیم.

مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولستر

مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا

آلفارومئو جولیتا خودروی ایتالیایی زیبایی است که به علت آپشن های زیاد و ظاهر دل فریبش طرف داران بسیاری در سرتاسر جهان دارد. فیات 500 و آلفارومئو هر دو محصول کشور ایتالیا هستند.

با مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا باید گفت که جولیتا از نظر طراحی ظاهری و داخل کابین خودروی بسیار لوکس و دل فریبی است. خطوط حجم دهنده بر روی کاپوت و صفحه های مشبک خروج هوا بر روی سپر و چراغ های جلو و عقب که فرمی بسیار زیبا دارند، بیننده را مسحور زیبایی این خودرو می نماید.

کابین داخلی جولیتا کاملاً اسپرت و با متریال بسیار مرغوبی طراحی و ساخته شده است. جایگاه های چرمی با ارگونومی و جنس بسیار عالی نشیمن لذت بخشی دارند. 6 کیسه هوا، سیستم های ترمز و پایداری متنوع، کروز کنترل، سان روف پاناروما، سنسور پارک و بسیاری آپشن های رفاهی دیگر، آلفارومئو جولیتا را تبدیل به خودرویی جوان پسند، لوکس و مجذوب نماینده نموده است.

موتور جولیتا 4 سیلندر با حجم 1386 سی سی توان فراوری قدرت 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه را دارد.

از طرف دیگر فیات 500 با موتور 4 سیلندر و حجم 1242 سی سی، قدرت 69 اسب بخار و گشتاور 102 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه را فراوری می نماید. آپشن های فیات 500 بسیار محدود است و خبری از امکانات خودروهای لوکس در آن نیست.

در این مقایسه شاید بتوانیم آلفارومئو جولیتا را برتر بدانیم. پیشنهاد می کنیم برای شناخت بهتر این خودرو، مطلب مقایسه آلفارومئو جولیتا با هم رده هایش در بازار را نیز مطالعه کنید.

مقایسه فیات 500 با هیوندای ولستر

حالا نوبت مقایسه فیات 500 با هیوندای ولستر است. هیوندای ولستر یک خودروی کوپه کوچک کره ای است که از همان ابتدای معرفی اش طرف داران بسیاری در میان نسل جوان پیدا کرد.

طراحی ظاهری و کابین هیوندای ولستر بسیار زیبا و مدرن است. از نمای روبه رو چراغ های جلو کشیده با نواری از LED در کنار فرم سپر و کاپوت چهره مجذوب نمایندهی به خودرو داده است. استفاده از خطوط حجم دهنده در قسمت کاپوت و بخش های کناری خودرو و قسمت عقب با شیشه کوتاه عقب و چراغ های کوچک حالتی نرم و زیبا به آن داده است.

داخل کابین ولستر هم با تصویری لوکس و درعین حال اسپرت روبه رو هستیم. متریال به کاررفته در این قسمت کیفیت مطلوبی دارد. جایگاه ها چرمی است و نشیمن راحتی دارند. 6 کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری متنوع، سیستم صوتی پیشرفته، نویگیشن، کروز کنترل، تنظیم برقی جایگاه راننده، گرم کن جایگاه های جلو، استارت دکمه ای و سان روف پاناروما ازجمله آپشن های رفاهی این خودرو محسوب می گردد.

هیوندای ولستر مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 1591 سی سی است که توان فراوری قدرت 124 تا 128 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و گشتاور 160 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه را دارد.

می توان گفت که فیات 500 در برابر این خودروی کره ای هم در رقابت پیروز نمی گردد. قیمت بالای فیات 500 در کنار آپشن های پایین نکته منفی است که خریداران جوان به آن دقت می نمایند. مگر این که برای خریدار مهم باشد که خودرویی اروپایی بخرد. شاید تنها نقطه ضعف هیوندای ولستر را بتوان استهلاک زیاد این خودرو دانست.

امیدواریم که این مقایسه فیات 500 با خودروهای هم رده اش ولستر توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از این خودرو در اختیارتان قرار داده باشد و ارزش خرید آن را برایتان تعیین نموده باشد.

منبع: دیوار

به "مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فیات 500 با آلفارومئو جولیتا و هیوندای ولستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید