معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی

به گزارش وبلاگ سایه، حامد اسکندر شکوهی در گفتگو با خبرنگاران، درباره کم تحرکی کارمندان و بروز چاقی بین آنها گفت: در تمام سمینارهایی که درباره سلامت محیط کار و ورزش برای کارمندان برگزار شده، به وضوح درباره مسائل ناشی از نشستن پشت جایگاه برای مدت طولانی بحث و گفتگو بوده است اما همچنان با مشکل اساسی در این حوزه روبرو هستیم.

معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی

کارشناس ارشد مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی مشکل به وجود آمده در تناسب فیزیکی کارمندان را بسیار شدید دانست و افزود: تحقیقات نشان می دهد کم تحرکی نه تنها بیماری های فیزیکی نظیر درد عضلات به همراه دارد، بلکه باعث بروز بیماری هایی همچون دیابت هم می شود. ضمن اینکه فشار روحی و روانی بسیار بالایی را ایجاد می کند که استرس در کارمندان را افزایش می دهد.

اسکندر شکوهی درباره تلاش دولت های مختلف برای حل این معضل تأکید کرد: قطعاً برگزاری همایش و اجرای برنامه های همگانی نظیر پیاده روی و تمرین در پارک ها تأثیر بسزایی در این زمینه دارد اما باید در کنار سیاست های تشویقی، یادمان باشد که بخشنامه ها فقط روی کاغذ خوب هستند.

وی ادامه داد: فارغ از بخشنامه ها باید کارمند را آگاه کرد. اگر آنها بدانند که بدون ترک جایگاه هم می توانند عضلات خود را تکان دهند، حتماً این کار را انجام خواهند داد.

اسکندر شکوهی که ریاست هیئت همگانی شهرستان کلاردشت را برعهده دارد، درباره تلاش های اجرا شده برای کاهش نرخ چاقی افزود: آنچه تعیین است علاقه بیشتر مردم به ورزش همگانی است اما باید این راستا را برای آنها فراهم کرد و آن هم وظیفه سازمان ها و ارگان هایی است که کارمندان را استخدام می کنند.

کارشناس ارشد مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی خاطرنشان کرد: ایجاد سخت افزار برای ورزش آماتوری و حرفه ای کارمندان نیاز اساسی است ولی آگاه کردن آنها هم برای استفاده از امکانات، موضوع حائز اهمیتی است که باید توجه شود.

او در انتها به پرخوری کارمندان نیز اشاره کرد و گفت: باید تغذیه سالم داشته باشند. منظور از تغذیه سالم غدای سلامت است نه اینکه به کالری هر مواد غذایی توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید