مراسم بزرگداشت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه برگزار شد

به گزارش وبلاگ سایه، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، مراسم بزرگداشت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه برگزار شد

علی محبوبی، رئیس کاروان فرهنگ و هنر ایران که بیش از 19 سال است با راه اندازی این کاروان و حضور در قونیه و مزار مولانا در مهر (تولد) و آذر (وفات) در این مراسم حضور دارد، اظهار کرد: در مراسم امسال قونیه استاد وحید تاج با گروه اساتید تنبور نواز توانست اجراهای بسیار زیبا و خوبی را در قونیه و در جوار بارگاه مولانا داشته باشد.

وی شرح داد: با توجه به اینکه حدود سه ماه برای حضور در مراسم تولد مولانا با موضوع خوی و مقبره شمس در قونیه برنامه ریزی منظم داشتیم، توانستیم نگاه گردشگران جهانی را بسوی خوی و به طبع آن مقبره شمس جلب کنیم.

محبوبی ادامه داد: تبلیغ شهر خوی و معرفی بارگاه شمس در آن را به عنوان یک وظیفه فرهنگی سالهاست انجام می دهم و اکنون خوی و مقبره شمس بخاطر این پافشاری ها و اجراهای متعددی که در طول 18 سال در قونیه داشته ایم، جزو لاینفک برنامه ها و مراسمات قونیه شده است.

وی از مسئولین قونیه اعم شهرداری و اداره کل توریسم آن برای صدور مجوزهای کنسرت ها و برنامه ها تشکر و قدردانی کرد.

عبدالستار یارار، مدیر کل توریسم قونیه نیز اظهار کرد: همه ساله در قونیه برنامه های مختلفی اجرا می شود که اصلی ترین آن برنامه ها و کنسرت های مربوط به خوی و مقبره شمس است.

وی افزود: امسال اجرای کنسرت وحید تاج رنگ و بوی بسیار خوبی را به قونیه بخشیده بود.

ناجی باکرجی، رئیس بارگاه مولانا نیز اظهار کرد: تلاش می کنیم میزبان خوبی برای عاشقان مولانا از سراسر جهان باشیم.

وی شرح داد: امسال حضور ایرانیان بر غنای برنامه های فرهنگی و هنری اضافه کرده بود، به طوری که جمعیت زیادی برای کنسرت وحید تاج آمده بودند.

ناجی باکرجی از زحمات علی محبوبی در راستای پیوند فرهنگی خوی و قونیه و شمس و مولانا و حضور مداومش در قونیه و اجرای برنامه ها و کنسرت ها تشکر و قدردانی کرد.

دکتر سهیلا حکمت، از پزشکان برجسته ایرانی نیز اظهار کرد: امسال همه جای قونیه رنگ و بویی از شهر خوی و مقبره شمس میداد، بطوریکه که احساس می کردیم در شهر خوی و مقبره شمس هستیم.

وی از مسئولین ایران درخواست کرد که زمینه اجرای برنامه فرهنگی و هنری و حضور گردشگران داخلی و خارجی را در کشور فراهم کنند.

منبع: همگردی

به "مراسم بزرگداشت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم بزرگداشت سالروز تولد مولانا در شهر قونیه برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید