قرعه کشی شیوه ای غلط در فروش خودرو است

به گزارش وبلاگ سایه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن مخالفت با فروش خودرو به وسیله قرعه کشی گفت: با قرعه کشی برای فروش خودرو نمی توان همای سعادت بر دوش بعضی نشاند.

قرعه کشی شیوه ای غلط در فروش خودرو است

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرضه خودرو به وسیله قرعه کشی گفت: این شیوه کاملا غلط است. علتی ندارد تا خودرو با این شیوه عرضه گردد.

وی اضافه نمود: شرکت های خودرو سازی، باید خودرو را با قیمت بازار بفروشند، اما مابه تفاوت و هزینه تمام شده را در سازمان حمایت از مصرف نمایندگان یا مجمع معاونت علمی بگیرند و صرف تحقیقات خودرو نمایند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید یاری گردد بخش قابل توجهی از قطعه سازی و تکنولوژی ها بومی سازی گردد تا هزینه تمام شده خودرو کاهش یابد و در جهت رقابتی شدن خودرو های داخلی با خودرو های خارجی، بکار گرفته گردد. اینکه با قرعه کشی یک رانتی برای عده ای ایجاد گردد، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به قیمت دستوری خودرو و ضرر و زیان خودروسازان در این زمینه و با بیان اینکه ما پیگیر این قضیه بودیم، اضافه نمود: در بعضی از سایت های شرکت های خودرو ساز از کل ظرفیت ها برای فراوری خودرو استفاده نمی گردد یا از همه ظرفیت های قطعه سازان برای افزایش فراوری استفاده نمی گردد. علت آن از سوی مسئولین این بود که، چون قیمت ها پائین است و فراوری بیشتر به زیان بیشتر می انجامد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شورای رقابت باید در این زمینه منطقی عمل کند، اضافه نمود: اگر قیمت هایی که برای خودروسازان معین شده، واقعی نیست، و متضمن ضرر است، باید قیمت ها تعدیل گردد تا فراوری بیشتر گردد و با افزایش فراوری، هزینه کاهش یابد تا امکان رقابت خودرو های داخلی با خارجی فراهم گردد.

قادری با بیان اینکه موضوع مذکور محل اختلاف است، اضافه نمود: در این زمینه وزارت صمت و شورای رقابت باید احساس مسئولیت بیشتر داشته باشند و معین تکلیف نمایند.

وی اضافه نمود: اگر امکان فراوری بیشتر وجود داشته باشد و وقتی قیمت ها آزاد می گردد و خودرو ساز با انگیزه فراوری می نماید، رقابت بوجود می آید و کیفیت خودرو ها هم افزایش می یابد.

منبع: فرارو

به "قرعه کشی شیوه ای غلط در فروش خودرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی شیوه ای غلط در فروش خودرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید