فیلم، لحظه ای از گفت وگوی ماکرون و روحانی

به گزارش وبلاگ سایه، در ویدئویی که از دیدار روحانی و ماکرون منتشر شده، شنیده می شود که رئیس جمهور ایران با همتای فرانسوی اش در مورد پیشرفت تلاش های فرانسه که حالا متوقف شده، صحبت می کند.

فیلم، لحظه ای از گفت وگوی ماکرون و روحانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی اش دیدار و گفت وگو کرد.

در ویدئویی که از این دیدار منتشر شده، شنیده می شود که روحانی با ماکرون درباره پیشرفت در تلاش هایی صحبت می کند که حالا متوقف شده است.

روحانی به ماکرون می گوید: شما خوب داشتید پیش می رفتید، یک دفعه متوقف شدید.

ظاهرا پیش از این صحبت ها، ماکرون از روحانی می خواهد که ایران به تلاش های فرانسه کمک کند.

تعیین نیست این صحبت ها مربوط به چه موضوعی است، اما فرانسه پیش از این برای میانجیگیری میان آمریکا و ایران تلاش می کرد. پاریس طرحی ارائه کرده بود که قرار بود بر اساس آن ایران به محدودیت های توافق هسته ای بازشود و در مقابل یک خط اعتباری مبتنی بر نفت به ارزش 15 میلیارد دلار در اختیار ایران قرار گیرد.

اجرای این طرح به موافقت آمریکا و صدور معافیت تحریمی برای برخی از خریداران نفت ایران منوط بود، اما واشنگتن نه تنها چنین مجوزی صادر نکرد، بلکه بر میزان تحریم های اعمال شده علیه مردم ایران نیز افزود.

پاریس تلاش می کند تا خود را به عنوان یک میانجی میان واشنگتن و تهران به تصویر بکشد، با این وجود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندین بار اعلام کرده است که فرانسه از طرف آمریکا صحبت نمی کند و واشنگتن برای گفت وگو با ایران به دنبال میانجی نیست.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "فیلم، لحظه ای از گفت وگوی ماکرون و روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، لحظه ای از گفت وگوی ماکرون و روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید