فرود اولین فضاپیمای تجاری بر روی ماه با شکست روبه رو شد

به گزارش وبلاگ سایه، یک سفینه ماه نشین ژاپنی روز سه شنبه کوشش کرد به عنوان اولین فضاپیمای تجاری ساخت بشر بر روی کره ماه فرود بیاید، اما قرائن موجود نشان می دهد این مأموریت موفقیت آمیز نبوده است.

فرود اولین فضاپیمای تجاری بر روی ماه با شکست روبه رو شد

بنابر گزارش ها، ماه نشین هاکوتو-آر (Hakuto-R) قرار بود شامگاه سه شنبه 5 اردیبهشت بر سطح ماه فرود بیاید اما به هنگام نزدیک شدن به سطح این کره تماسش با مرکز کنترل قطع شد و با ادامه قطعی این تماس، مهندسان پرواز به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد این فضاپیما به سطح برخورد نموده و از کار افتاده است.

هاکوتو-آر از جمله حامل یک ربات کروی شکل به میزان توپ بیسبال بود که به طور مشترک به وسیله سازمان فضایی ژاپن و شرکت اسباب بازی تاکارا تامی، خالق اسباب بازی های ترانسفورمر، ساخته شده است. این ماه نشین بعلاوه ماه نورد 10 کیلوگرمی رشید را همراه خود داشت که در امارات متحده عربی ساخته شده است.

فرودگر هاکوتو-آر که به وسیله شرکت ژاپنی آی اسپیس (Ispace) ساخته شده است، روز 11 دسامبر از کیپ کاناورال فلوریدا با موشک اسپیس ایکس پرتاب شد. این سفینه سپس یک سفر سه ماهه را برای ورود به مدار ماه انجام داد و پس از پیمودن مسافت 1.4 میلیون کیلومتر از زمین به مقصد خود نزدیک شد.

نام ماه نشین هاکوتو-آر به خرگوش سفید ساکن ماه در فولکلور ژاپنی اشاره دارد و رؤسای این شرکت این مأموریت را سنگ اول در راه فعالیت های پرجنب وجوش مالی بر روی ماه اعلام نموده بودند.

استارت آپ ژاپنی آی اسپیس روز چهارشنبه پذیرفت که کوشش بلندپروازانه اش برای تبدیل شدن به اولین شرکت خصوصی که بر روی ماه فرود می آید شکست خورده است، اما متعهد شد که مأموریت های جدیدی را ازسر بگیرد.

منبع: انتخاب

به "فرود اولین فضاپیمای تجاری بر روی ماه با شکست روبه رو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرود اولین فضاپیمای تجاری بر روی ماه با شکست روبه رو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید