عینک واقعیت افزوده اَپل سال آینده عرضه می شود

به گزارش وبلاگ سایه، مینگ-چی کو تحلیلگر باسابقه محصولات اَپل احتمال می دهد که تولید عینک های واقعیت افزوده اَپل اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.

عینک واقعیت افزوده اَپل سال آینده عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از دیجیتال ترندز، بر هیچ کس پوشیده نیست که شرکت اپل چند سال است که در حال کار بر روی فناوری واقعیت افزوده(AR) است. چنان که تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل به روشنی گفته است که این شرکت عمیقاً علاقه مند به توسعه فناوری واقعیت افزوده است.

وی همچنین گفته است که واقعیت افزوده آینده فناوری خواهد بود.

همه چیز حکایت از آن دارد که اپل در حال شروع به تولید عینک واقعیت افزوده است و انتظار می رود این محصول با آیفون بعدی در اواخر 2019 یا اوایل 2020 رونمایی شود.

کوک گفت: ما اعتقاد داریم واقعیت افزوده به سادگی آینده استفاده از فناوری را برای همیشه تغییر می دهد.

مینگ-چی کو تحلیلگر فناوری محصولات شرکت اپل یک، معتقد است که هدست یا عینک واقعیت افزوده اپل در سه ماهه دوم سال آینده یا نهایتاً اواخر سال 2019 به تولید انبوه خواهد رسید.

کو به پیش بینی های دقیق مربوط به محصولات آینده اپل در جهان شناخته شده است. وی یکی از قابل اطمینان ترین منابع در پیش بینی آینده محصولات و برنامه های آینده اپل است. او اطلاعات خود را از دوستانی که در فروشگاه های اپل در آسیا دارد کسب می کند و این اطلاعات را تجزیه و تحلیل می کند.

این هدست دارای یک صفحه نمایش هوشمند سبک برای ارتباط برقرار کردن با آیفون خواهد بود و مانند بقیه محصولات اپل از یک طراحی شیک، ظریف و جمع و جور بهره مند خواهد شد.

اپل در ماه ژوئن سال 2017 برنامه ARKit را که پلتفرم جدیدی برای توسعه و اجرای برنامه های واقعیت افزوده در آیفون و آیپد بود به عنوان بخشی از iOS 11 معرفی کرد که بعداً در iOS 12 به روز شد. حالا عینک اپل محصول بعدی است که به ARKit اضافه خواهد شد.

توسعه دهندگان با ARKit می توانند نحوه اضافه کردن قابلیت های بالقوه واقعیت افزوده برای ردیابی موقعیت و درک صحنه را در برنامه های خود دریابند و با ARKit 2 می توانند تجربیات واقعیت افزوده زنده را ادغام کنند و برنامه های کاربردی را با روش های کاملاً جدید قادر به تعامل با محیط کاربر در جهانی واقعی کنند.

همچنین در اواخر اکتبر اپل پلت فرم بازی جدید خود موسوم به Arcade Games را ارائه خواهد داد که با آن چندین دستگاه iOS می توانند به طور همزمان یک صحنه AR را نشان دهند یا بازی های AR چند نفره را اجرا کنند.

جذابیت این پلت فرم این است که توسعه دهندگان مجبور نیستند برای ایجاد برنامه های AR برای آیفون و آیپد سیستم واقعیت افزوده طراحی کنند.

عینک های واقعیت افزوده نباید با هدست های واقعیت مجازی اشتباه گرفته شوند. چرا که برخلاف هدست واقعیت مجازی، عینک های شفافی هستند که کاربر می تواند ضمن دیدن تصاویری که در مقابل چشمانش نمایش داده می شود از طریق آن جهانی بیرون را نیز ببیند. به عبارت دیگر، آنها محیط واقعی را تقویت می کنند و به جهانی بیرون می افزایند.

آخرین آیفون های اپل برای فناوری واقعیت افزوده خوب تجهیز شده اند، زیرا شامل تراشه های بیونیک هستند که پردازش واقعیت افزوده را پشتیبانی می کنند و به همراه دوربین عمق واقعی و توسعه یافتگی iOS 12 بزرگترین پلت فرم واقعیت افزوده جهان را ساخته اند.

منبع: اقتصاد ایران

به "عینک واقعیت افزوده اَپل سال آینده عرضه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک واقعیت افزوده اَپل سال آینده عرضه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید