عوامل اصلی سرطان چه مواردی اند؟

به گزارش وبلاگ سایه، تنباکو با 33.9 درصد موارد، بزرگترین عامل ایجاد سرطان است و پس از آن الکل با 7.4 درصد قرار گرفته است.

عوامل اصلی سرطان چه مواردی اند؟

یک مطالعه دنیای نشان داده است که تغییرات رفتاری می تواند به کاهش خطر بیماری یاری کند.

مطالعه ای که در Lancet منتشر شد و به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی گسترده با بودجه بنیاد بیل گیتس انجام شد، به این نتیجه رسید که 44.4 درصد از مرگ و میر های ناشی از سرطان در سراسر دنیا به یک عامل خطر شناخته شده نسبت داده می گردد.

این مطالعه تأثیر 34 عامل خطر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و آنچه را که قبلاً به طور گسترده شناخته شده است تأیید کرد - اینکه تنباکو با 33.9 درصد موارد، بزرگترین عامل ایجاد سرطان است و پس از آن الکل با 7.4 درصد واقع شده است.

این مطالعه نشان داد بیش از نیمی از مرگ و میر های ناشی از سرطان مردان به این عوامل خطر و بیش از یک سوم مرگ و میر زنان مربوط می گردد.

باید بر پیشگیری تاکید بیشتری گردد. کریستوفر موری، مدیر مؤسسه معیار ها و ارزیابی سلامت در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و یکی از نویسندگان ارشد این مقاله گفت: بار سرطان همچنان یک چالش مهم بهداشت عمومی است که در سراسر دنیا در حال افزایش است.

سیگار همچنان عامل خطر اصلی سرطان در سراسر دنیا است و سایر عوامل موثر در بار سرطان فرق دارد. با این حال، این مطالعه نشان داد که حدود نیمی از سرطان ها به یک عامل خطر شناخته شده نسبت داده نمی شوند، به این معنی که تشخیص زودهنگام و درمان های مؤثر باید با کوشش ها برای افزایش کوشش های پیشگیری همراه باشد.

منبع: فرادید

به "عوامل اصلی سرطان چه مواردی اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل اصلی سرطان چه مواردی اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید