سردردهای متاهلی!

به گزارش وبلاگ سایه، بیشتر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می فرایند اما خیلی اوقات با پیدا کردن دلیل این سردردها، نه تنها می توان شدت درد را کاهش داد بلکه می توان از بروز آن ها در آینده هم پیشگیری کرد.

سردردهای متاهلی!

سردردهای متاهلی!

سلامت نیوز: بیشتر افرادی که سردرد می گیرند، در همان لحظات اول به سراغ داروهای مسکن می فرایند اما خیلی اوقات با پیدا کردن علت این سردردها، نه تنها می توان شدت درد را کاهش داد بلکه می توان از بروز آن ها در آینده هم پیشگیری کرد.

وقتی موهای تان را کوتاه می کنید

در آرایشگاه سردرد می گیرید؟

یکی از دلایل عجیب ابتلا به سردرد در بعضی از مردم مراجعه به آرایشگاه و کوتاه کردن موهای سرشان است. این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما مجبور هستید سر خود را هنگام شست وشوی موها خم کنید. در این هنگام فشار زیادی به گردن وارد می گردد و باعث تحریک یکی از عصب هایی می گردد که در این راستا قرار دارند.

در اثر این اتفاق یک یا 2 روز بعد سردرد به سراغ شما می آید اما از آن جا که این اتفاق با تاخیر اتفاق افتاده است، شما متوجه علت اصلی آن نمی شوید. یکی دیگر از علت های عجیب سردرد زمانی است که شما روی جایگاه نشسته اید و گوشی تلفن را بین شانه و گوش خود نگاه داشته اید.

در این هنگام هم فشار زیادی به عصب های گردن وارد می گردد که بعد از مدتی خود را با سردرد نشان می دهد.

سرفه کردن

دردتان از سرفه است

شاید باورتان نگردد اما در دنیای پزشکی نوعی سردرد وجود دارد که از آن ها به اسم سردردهای سرفه ای یاد می گردد. این سردردها بر اثر عواملی مانند سرفه کردن، عطسه کردن، خالی کردن محتوای بینی یا خم شدن به جلو به وجود می آید.تقریبا یک درصد سردردهای دنیا در اثر سرفه کردن به وجود می آید و البته این نوع سردردها در بین مردان شایع تر است. علت اصلی این دردها فشاری است که در داخل مغز به وجود می آید. این دردها که اغلب شدید و تکرار شونده هستند ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول بینجامند و در بیشتر مواقع هم در قسمت پشت سر احساس می شوند.درحالی که در بیشتر موارد علت این موضوع ناشناخته است اما بعضی تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد، نزدیک به 10 درصد از سردردها بر اثر ناهنجاری آرنولد - کیاری به وجود می آیند؛ در این حالت هنگام سرفه، فشاری به قسمت پشت مغز و به سمت بخش بالای ستون فقرات وارد می گردد که عامل بروز سردرد است. این نوع از سردردها اغلب با علائم دیگری مانند دردهای ناحیه گردن، توانایی نداشتن در حفظ تعادل، مسائل بینایی، کم شنوایی، فراموشی و شنیدن صدای زنگ در گوش ها همراه هستند.

وقتی به باشگاه می روید

سردرد های ورزشی

بعضی از ورزشکاران بعد از راه رفتن یا دویدن روی تردمیل دچار سردرد می شوند. در این افراد هر گونه فعالیت ورزشی از جمله راه رفتن روی تردمیل باعث ایجاد تورم در رگ های خونی ناحیه سر، گردن و جمجمه می گردد که این عوامل می تواند در نهایت به سردرد منجر گردد. این دردها معمولا چند ثانیه بعد از آغاز ورزش کردن ظاهر می شوند و ممکن است در هر قسمت از سر خود را نشان بدهند. معمولا افرادی که مستعد ابتلا به میگرن هستند بیشتر از دیگران این نوع از سردردها را تجربه می نمایند.

البته برای برطرف این مشکل راه چاره های ساده ای وجود دارد. برای مثال می توان نوع ورزش را تغییر داد و به جای دویدن روی تردمیل، شنا کردن را انتخاب کرد. بعلاوه مصرف داروهای ضد التهابی (مثل ایبوپروفن و ایندومتاسین) نیم ساعت قبل از آغاز ورزش تا حد زیادی می تواند از بروز این سردردها پیشگیری کند. اگر شما هم در حال ورزش کردن، ناگهان دردی را در سر خود حس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید. در موارد نادر این نوع سردردها می توانند نشان دهنده رشد تومورهای مغزی یا پاره شدن رگ های خونی باشند.

روابط زناشویی

سردرد خاص متاهل ها

روابط زناشویی هم می تواند یکی از دلایل بروز سردرد در بعضی از افراد باشد. دانشمندان دانمارکی تخمین زده اند نزدیک به 3/1 درصد از مردم دنیا به این حالت دچار هستند. این نوع دردهای میگرنی که در بین مردان شیوع بیشتری دارند معمولا در قسمت پشت سر احساس می شوند و احتمالا به علت افزایش شدت فشار خون در مغز به وجود می آیند. در موارد بسیار نادر این سردردها می توانند در اثر خونریزی در مغز هم به وجود بیایند. در این حالت سطح هوشیاری کاهش پیدا می نماید، فرد در صحبت کردن یا بلع غذا به مشکل برمی خورد و نمی تواند تعادل خود را حفظ کند. در این موارد باید هرچه سریع تر فرد را به مراکز درمانی منتقل کرد.

دوش آب گرم

سرما و گرما مشکل زا هستند

در بعضی از مردم لذت یک دوش آب گرم هنگام صبح به سرعت جای خود را به سردردهای شدید می دهد. به نظر می رسد افزایش دمای بدن باعث افزایش سرعت جریان خون در تمام قسمت ها از جمله در سر می گردد که شدت آن بعد از 30 تا 60 ثانیه بعد از آغاز درد به بالاترین حد می رسد. این دردها معمولا در ناحیه پیشانی احساس می شوند و به ندرت بیش از 5 دقیقه طول می کشند. البته سرمای شدید هم می تواند باعث بروز سردرد گردد. برای مثال شنا کردن در آب سرد یا خوردن بستی می تواند بعضی از مردم را به دردهای ناحیه سر دچار کند.

کم خوابی

بداخلاقی، مشکل در حافظه و توانایی نداشتن در تمرکز از واضح ترین عوامل کم خوابی است اما آخرین تحقیقات نشان می دهد سردردها هم یکی از علائم شایع کم خوابی هستند. این نوع سردردها ممکن است بین یک ساعت تا یک روز طول بکشند. کم خوابی باعث کاهش ترشح یک ماده شیمیایی به نام سروتونین در مغز می گردد که نقش مهمی در تنظیم چرخه خواب در بدن دارد. تحقیقات دیگر روی افراد مبتلا به میگرن هم نشان می دهد، اشخاصی که حدود 6 ساعت در طول شب می خوابند بیشتر به سردرد دچار می شوند و البته شدت این دردها هم در آن ها بیشتر است.

سردردهای هوای گرم

معمولا با فرا رسیدن فصل تابستان تعداد افراد مبتلا به سردرد هم افزایش پیدا می نماید. تعیین است که علت اصلی این نوع سردردها افزایش دمای هواست. تحقیقات نشان می دهد به ازای هر درجه افزایش دمای هوا احتمال ابتلا به سردرد تا 5/7 درصد افزایش پیدا می نماید. به نظر می رسد در این مواقع مغز تا حدی توانایی خود در تنظیم جریان خون از دست می دهد و به همین علت فرد دچار سردرد می گردد.

دختر خانم ها حواس تان باشد

بستن موها به شکل دم اسبی معمولا بعد از چند ساعت باعث آشکار شدن علائم سردرد می گردد. زمانی که موهای سر به سمت عقب کشیده شده و به شکل دم اسبی بسته می شوند، فشار زیادی در بافت های روی جمجمه وارد می گردد که خود را به شکل درد نشان می دهند. بعضی دیگر از مدل های موی سر که باعث ایجاد فشار در موها و کف سر می شوند می توانند همین دردها را به وجود بیاورند.

منبع:سلامت نیوز

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون

به "سردردهای متاهلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردردهای متاهلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید