دارایی های بلااستفاده دولت 10 برابر حجم نقدینگی کشور

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی درآمدهای مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: بخش مالیات باید ساماندهی گردد و پایه های جدید مالیاتی داشته باشیم.

دارایی های بلااستفاده دولت 10 برابر حجم نقدینگی کشور

به گزارش وبلاگ سایه، محمدرضا پور ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان کرمان با بیان اینکه سال 98 به دلیل شرایطی که در حوزه تحریم ها به وجود آمده سال خاصی است، اظهار کرد: سال 97 در مسائل بودجه ای با مشکل خاصی روبرو نیستیم و درآمدهای مازاد هم داشتیم، اما در حوزه نفت نمی توان مانند قبل حساب کرد و از جریان نفت باید خارج شویم.

پور ابراهیمی اضافه نمود: تحریم های آمریکا برای ما فرصت استثنایی برای جدا شدن از نفت است، تا زمانی که ذخایر نفتی داریم آن را می فروشیم اما منابع ناشی از این فروش را در بودجه عمومی کشور نمی آوریم و سرمایه ای برای کشور می گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، درآمدهای مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: این مسئله به معنی افزایش نرخ مالیات نیست، 30 تا 40 هزار میلیارد تومان امکان وصول مالیاتی داریم که فرار مالیاتی است.

وی ساماندهی بخش مالیات و ایجاد پایه های مالیاتی جدید را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: هم اکنون 50 هزار میلیارد تومان در ایران معافیت های مالیاتی قانونی است.

پور ابراهیمی توضیح داد: سال آینده باید با مدیریت دقیق و صحیح نظام اجرایی کشور را اداره کنیم، پرداخت ها و رویکرد مرتبط با تعهدات دولت در سال آینده با شرایط خاصی رو به رو می گردد و استفاده از ظرفیت های جدید در این حوزه لازم است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت اکنون اطلاعات جامع و کامل از دارایی های خود ندارد، اظهار کرد: دارایی های بلااستفاده دولت 10 برابر حجم نقدینگی در اقتصاد کشور است.

پور ابراهیمی اظهار داشت: 900 هزار میلیارد تومان یارانه های پنهان و غیر پنهان اقتصاد ایران است که تقریباً دو تا سه برابر بودجه عمومی کشور می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دارایی های بلااستفاده دولت 10 برابر حجم نقدینگی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی های بلااستفاده دولت 10 برابر حجم نقدینگی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید