خبرنگاران 50 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های عمومی بوشهر اضافه شد

به گزارش وبلاگ سایه، بوشهر-خبرنگاران- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: با افزایش 50 هزار نسخه کتاب از ابتدای امسال مجموع کتاب های موجود در این کتابخانه ها به 920 هزار و 286 جلد رسید.

خبرنگاران 50 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های عمومی بوشهر اضافه شد

به گزارش وبلاگ سایه، سید علی هاشمی روز دوشنبه به رسانه ها گفت: از این میزان سه هزار و 350 جلد کتاب به ارزش 630 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی خریداری و به کتابخانه های عمومی استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر کتاب های ارسالی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، 29 هزار جلد کتاب نیز از سوی مردم، ناشران، نویسندگان و خیران در قالب طرح چالش کتاب به کتابخانه های عمومی بوشهر اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: سال جاری سه میلیارد و 400 میلیون ریال برای توسعه، تجهیز و تعمیر کتابخانه های عمومی استان از محل اعتبارات تملک دارایی استان تامین اعتبار و تا به امروز 400 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

هاشمی گفت: بازگشایی کتابخانه عمومی مبصری بوشهر، افتتاح بخش نابینایان و بخش مرجع مجازی کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر، افتتاح پیک کتاب، رونمایی از آثار نویسندگان بوشهری، برگزاری آیین راوایان بالندگی، تقدیر از شاعران انقلابی و آیینی استان و مشارکت در جشنواره کتاب خوانی رضوی از مهمترین اقدامات و برنامه هایی است که سال جاری از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اجرا شده است.

وی اجرای 2 هزار برنامه فرهنگی بر بستر فضای مجازی و حقیقی در قالب نمایشگاه کتاب، برنامه های مناسبتی، مسابقه های فرهنگی و کتاب خوانی، کارگاه های آموزشی، نشست های کتاب خوانی و شعرخوانی، جلسه های نقد و رونمایی کتاب را از جمله دیگر برنامه های اجرایی نهاد کتابخانه های عمومی استان بوشهر در سالجاری گفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: در صورتی که بسکمک از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شدند، کتابخانه های عمومی با تدابیر لازم و رعایت پروتکل های بهداشتی حتی در روزهایی که امکان فعالیت حضوری وجود نداشت، خدمات خود را در بستر فضای مجازی به مخاطبان ارائه کرد.

هاشمی اضافه کرد: نشست های تخصصی کتابخوان، تجلیل از کتابداران و کتابخانه های برتر، مسابقه های کتابخوانی، خلاصه نویسی و قصه گویی از برنامه هایی است که سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تمام مجازی و از طریق پلفرم اسکای روم در در سال جاری در کتابخانه های عمومی استان بوشهر برگزار گشت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: آغاز فعالیت نهاد کتابخانه های عمومی نقطه عطف تاریخ کتاب داری ایران و سرآغاز بالندگی و شکوفایی فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و زایش این نهاد فرهنگی ترویجی و برنامه ریزی کیفی و عملکرد دقیق آن به تربیت نسلی می انجامد که متعهدانه ایران اسلامی را به سوی شکوه و اقتداری درخور پیش می راند.

وی گفت: آموزش، آگاهی بخشی و فعالیت های فرهنگی از کارکردهای ویژه کتابخانه های عمومی است و امروز این کتابخانه ها مسائل پیرامونی جمعیت خدمت گیر خود به گونه ای که قابل سنجش و اندازه گیری باشد می پردازند و در حل مسائل کمک شایانی می کنند.

مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر 76 کتابخانه عمومی در قالب 44 کتابخانه شهری، 22 کتابخانه روستایی و 10 کتابخانه مشارکتی در استان بوشهر وجود دارد که به 37 هزار و 294 عضو خود خدمت رسانی می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 50 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های عمومی بوشهر اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های عمومی بوشهر اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید