خبرنگاران 450 راهدار در کردستان برای طرح زمستانی آماده شدند

به گزارش وبلاگ سایه، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته سال جاری، 450 راهدار در 46 راهدارخانه ثابت و سیار برای ارایه خدمت در فصل زمستان ساماندهی شده اند.

خبرنگاران 450 راهدار در کردستان برای طرح زمستانی آماده شدند

محمدراشد مدرس گرجی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ سایه با بیان اینکه همه ساله طرح راهداری از 15 آذر تا 15 فروردین اجرا می گردد، گفت: در این استان به علت سردسیر بودن و شروع زودهنگام بارندگی ها خدمات راهداری یک ماه زودتر (نیمه دوم آبان) شروع می گردد.

وی افزود: امسال نیز به منظور ارایه خدمات بهتر نیروی انسانی و تجهیزات بخش راهداری این اداره از هم اکنون به صورت آماده باش هستند و همزمان با اولین بارش ها در 23 راهدارخانه ثابت و 23 راهدارخانه سیار مستقر خواهند شد.

مدرس گرجی یادآور شد: همچنین 300 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی جاده ها در مواقع بارش اقدام نمایند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه به علت برف گیر بودن استان تمرکز راهداران این اداره کل همانند سال های گذشته محورهای اصلی خواهد بود، اضافه نمود: بدنبال عقد قرارداد با بخش خصوصی به منظور ارایه خدمت راهداری در جاده های روستایی نیز برای زمستان امسال هستیم.

وی تاکید نمود: همچنین در امسال 25 هزار تن انواع شن و نمک در انبار راهدارخانه ها ذخیره شده تا در مواقع ضروی مورد استفاده قرار گیرد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه این اداره کل برای مدیریت بهتر راه ها همه روزه استعلام های لازم را از هواشناسی اخذ و با توجه به آن حضور راهداران را برنامه ریزی می نماید، گفت: سامانه 141 نیز خط ارتباطی مردم با راهداری در همه ساعات شبانه روز است.

براساس آمارها در جاده های استان کردستان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مسائل فراوانی روبرو می نماید لذا احداث راهدارخانه می تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، 226 کیلومتر بزرگراه، 308 کیلومتر راه اصلی و یک هزار و 300 کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 450 راهدار در کردستان برای طرح زمستانی آماده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 450 راهدار در کردستان برای طرح زمستانی آماده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید