خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سایه، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و با هدف توسعه صنایع خلاق و فناوری های نرم، خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه در قزوین گشایش یافت.

خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سایه، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین، با اشاره به نقش آفرینی خانه های خلاق و نوآوری در شکوفا کردن ظرفیت های نهفته استان ها در حوزه علوم انسانی، صنایع فرهنگی و فناوری های نرم، مطرح نمود: شرکت های خلاق و خانه های خلاق و نوآوری، مفاهیم تازهی هستند که شکل تازه و نوآورانه ای از ارزش افزوده و اشتغال را به ارمغان می آورند.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری با اشاره به توجه و حمایت جدی قانون جهش تولید دانش بنیان از شرکت های خلاق و خانه های خلاق و نوآوری گفت: این مفاهیم تازه در حوزه کارآفرینی نقش خود رایافته اند و سرفصل های حمایتی از این زیست بوم، به خوبی در این قانون تعریف شده است. راه انداز خانه خلاق و نوآوری کاروانسرا و سرای سعدالسلطنه قزوین می تواند سرآغاز حرکتی جدی در توسعه صنایع خلاق و رشد شرکت های حوزه علوم انسانی در استان قزوین باشد؛ استانی که با پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و گردشگری می تواند به یکی از قطب های صنایع خلاق در کشور تبدیل شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ضرورت احیای داشته های فرهنگی و سنتی به کمک شرکت های خلاق گفت: این ظرفیت ارزشمند باید به دست مردم و با کمک همین خانه ها به متن جامعه برسد و کاری که شرکت های خلاق انجام می دهند این است که با تزریق نوآوری و خلاقیت به این اندوخته ها، زمینه را برای تبدیل آن ها به کسب و کار و رفع نیاز جامعه فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید:

  • اشتغال زایی در منطقه ها محروم با واحدهای خلاق صورت می گیرد | آیین نامه اجرایی توسعه زیست بوم واحدهای خلاق

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که فناوری های پیشرفته می تواند به توسعه صنایع خلاق کمک کند، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری های دیجیتال و هوشمند می تواند به رونق شرکت های خلاق و روزآمدسازی صنایع فرهنگی کمک کند که این پیوند دوسویه، زمینه ساز شکوفا شدن هر دو حوزه و ایجاد اشتغال مبتنی بر خلاقیت خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید