جنگل لفور، بهشت مازندران

به گزارش وبلاگ سایه، در میان جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی جنگل لفور یکی از اعجاب انگیزترین های آن هاست. جنگلی که شباهت عجیبی به بهشت موعود دارد.

جنگل لفور، بهشت مازندران

جنگل لفور بهشت گمشده مازندران نیست؛ بلکه خود بهشت است، جایی که اگر وارد آن شوید، ترک کردن آن برایتان سخت خواهد شد. همراه وبلاگ سایه این سرزمین رویایی که یکی از جاهای دیدنی مازندران است را بهتر بشناسید.

مکانی را تصور کنید که با آبشارهای متعدد و زیبا و هرکسی که جادو می کند. جنگلی که با پا نهادن در آن روح و روان شما پرواز می کند. تجربه یک سفر در مکانی که بکر بودنش حس بکر بودن شما را قلقلک می دهد، جایی که هرچه بیشتر در دل آن می روید بیشتر از هیاهوی روزگار و صداهای مزاحم دور می شوید. جایی بکر، خلوت، آرام، با مناظری شگفت انگیز، چشمه های جوشان، آبشارهای سحرآمیز و رودهای خروشانی که شما را به ماندن فرامی خوانند. اینجا جنگل لفور است. جایی که زیبایی اش شما را مسخ خواهد کرد.

جنگل لفور کجاست؟

در شهرستان سوادکوه و در نزدیکی روستای لفور جنگلی وجود دارد که نامش را از همین روستا گرفته است. این جنگل که در شمال ارتفاعات البرز واقع شده با جنگل های جوارم، شیرگاه و زیرآب همسایه است. این جنگل یکی از جاهای دیدنی نزدیک سوادکوه است که گردشگران علاقه بسیاری به کمپ زدن در آن دارند.

جاذبه های جنگل لفور

این جنگل نه تنها از حیث زیبایی بسیار خاص و منحصربه فرد است؛ بلکه مملو از گنج های بکری است که هر گردشگری را جادو می کند. در هر فصلی که به این جنگل سفر کنید غیر زیبایی هیچ چیز نخواهید دید. هفت آبشار تیرکن، پارک جنگلی آذرکوه، آبشار اسکلیم، آبشار گزو، پلنگ دره، سد لفور، آبشار ترز، آبشار اسپی آر جلسنگ تنها بخشی از جاذبه های فریبنده این جنگل هستند. در کاوش هایی که در این منطقه اجرا شده همچنین ردپای تمدن های چند هزارساله ای یافت شده که گنجینه های خود را در اینجا دفن کرده اند.

تفریحات جنگل لفور

وقتی وارد جنگل می شوید به سرعت هوای تازه و مملو از اکسیژنی که وارد ریه هایتان می شود را خواهید فهمید. به همین دلیل کمپ زدن و چادر زدن در این جنگل برای آن هایی که دلشان یک شب اقامت در هوایی تازه را می خواهد تفریحی عالی محسوب می شود. جنگل نوردی، آب تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب و عکاسی در طبیعت بی نظیر این جنگل از دیگر تفریحات آن محسوب می شود. اگر از کمپینگ در جنگل می ترسید می توانید با اجاره کلبه در لفور هروقت که دوست دارید به گردش و بازدید در دل جنگل بروید.

جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟

گونه های مختلف جانوری مانند خرس، گرگ، روباه و پرندگان و جانداران بسیار متنوعی در این جنگل وجود دارد. به هرحال اینجا یکی از بکرترین نقاط ایران است. اگر قصد دارید شب را در این منطقه چادر بزنید حتما جوانب احتیاط را رعایت کنید.

مسیر دسترسی به جنگل لفور

برای رسیدن به این جنگل، از مسیر جاده فیروزکوه، پس از عبور از پل سفید به شیرگاه می رسید و از شیرگاه می توانید از مسیرهای مختلف وارد جنگل زیبای لفور شوید. این جنگل حدود 30 کیلومتر با شیرگاه فاصله دارد. فاصله بابلسر تا جنگل لفور نیز حدود 66 کیلومتر است.

منبع: دنیای سفر

به "جنگل لفور، بهشت مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل لفور، بهشت مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید