جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای برپایی جشن شهر ملی نمد به میزبانی شهرکرد در آینده ای نزدیک اندیشیده شد.

جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست با شهردار شهرکرد، نماینده استانداری چهارمحال و بختیاری و نماینده فرمانداری شهرستان شهرکرد تأکید کرد: فراوری نمد و محصولات جانبی آن از سالیان بسیار دور در شهرکرد سابقه دارد.

او افزود: تقویت روحیه خودباوری بین هنرمندان و فعالان این هنرصنعت در شهرکرد باید در دستور کار قرار گیرد.

جوادی توضیح داد: معرفی حرفه و صنعت فراوری نمد و محصولات جانبی آن در دنیا و برنامه ریزی برای افزایش صادرات این محصول به نقاط مختلف دنیا از مهمترین برنامه های اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری محسوب می گردد.

او اعلام کرد: براساس هماهنگی های انجام شده با شهرداری شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا که محله و کوچه نمدمال ها در آن قرار گرفته به عنوان گذر صنایع دستی معرفی و نامگذاری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: نصب بنر و انجام تبلیغات محیطی از سوی شهرداری شهرکرد، رونمایی و نصب المان های شهری، رونمایی از تمبر یادبود شهرکرد، شهر ملی نمد، برپایی نمایشگاه های تخصصی فراوریات نمدی و توزیع هدایا و اقلام تبلیغاتی نمدی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری جشن ملی نمد به شمار می رود.

او مطرح نمود: استفاده از ظرفیت های مرتبط با فراوریات نمدی، معرفی و آموزش مصنوعات نمدی و شناسایی بازار فروش این هنرصنعت از برنامه های مورد احتیاج در راستای تقویت هنر نمدمالی است.

جوادی اظهار کرد: ایجاد انگیزه بین هنرمندان و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره برای رونق هنر نمدمالی مورد توجه واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن شهر ملی نمد در شهرکرد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید