(تصاویر) ایلان ماسک از لحاظ میزان ثروت از بیل گیتس سبقت گرفت؛ ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

به گزارش وبلاگ سایه، با افزایش بهای سهام شرکت خودروسازی تسلا، بر ثروت ایلان ماسک نیز افزوده شد و او از لحاظ میزان ثروت از بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت هم پیشی گرفت. در لیست بلومبرگ، اما بنیانگذار آمازون هنوز هم در صدر واقع شده است.

(تصاویر) ایلان ماسک از لحاظ میزان ثروت از بیل گیتس سبقت گرفت؛ ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

جهش 6 و نیم درصدی سهام شرکت خودروسازی تسلا، سازنده خودرو های الکتریکی در بازار های بورس جهان باعث شد تا باز هم بر ثروت ایلان ماسک، بنیانگذار 49 ساله این شرکت افزوده گردد.

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

ثروت ایلان ماسک تنها در یک روز با افزایش 7 میلیارد و 200 میلیون دلار به 128 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید. از آغاز امسال میلادی 100 میلیارد و 300 میلیون دلار بر ثروت ایلان ماسک افزوده شده است.

در لیست نشریه اقتصادی بلومبرگ، ثروت بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت 127 میلیارد و 700 میلیون دلار عنوان شده است. البته باید گفت که ثروت بیل گیتس در صورت عدم یاری های اقتصادی هنگفت به بنیاد های خیریه و شرکت های تحقیقاتی بسیار بیشتر از این میزان می بود.

در لیست میلیارد های مجله بلومبرگ جف بیزوس، بنیانگذار آمازون با ثروتی معادل 182 میلیارد دلار گوی سبقت را از دیگران ربوده و همچنان پیشتاز است.

افزایش بهای سهام در بازار های بورس به افزایش ثروت بیزوس و ماسک انجامیده است. طی 12 ماه گذشته بر ارزش سهام شرکت تسلا 675 درصد افزوده شده است.

جالب اینکه ارزش شرکت تسلا در بازار های بورس 500 میلیارد دلار است. گرچه تسلا به نسبت دیگر خودروسازان فراوری کمتری دارد، اما سهام آن باارزش ترین سهامی است که در بازار معامله می گردد.

ایلان ماسک در لیست دیگری که مجله فوربس منتشر می نماید با 110 و نیم میلیارد دلار در رتبه چهارم میلیاردر های جهان واقع شده است.

تردید فوربس در میزان ثروت ایلان ماسک

فوربس اعلام کرد که ایلان ماسک بنیانگذار تسلا دومین فرد ثروتمند کره زمین نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در فوربس، این نشریه رتبه بندی افراد ثروتمند را که روز قبل توسط آژانس بلومبرگ منتشر شده زیر سوال برد. در گزارش بلومبرگ امده بود که ایلان ماسک، حتی بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت را دور زده و در رده بندی ثروتمند ترین افراد جهان مقام دوم را بدست آورد.

اما فوربس می گوید که ماسک در حال حاضر 126.8 میلیارد دلار دارایی دارد و در این شاخص از مدیر عامل آمازون جف بزوس (182.6 میلیارد دلار) و مدیر عامل گروه شرکت های LVMH برنارد آرنو با 140.6 میلیارد دلار پایین تر است.

از سوی دیگر ایلان ماسک در ماه ژوئن گفت که به اندازه سرمایه خود اهمیتی نمی دهد. وی گفت: عدد سرمایه دائماً در حال افزایش یا کاهش هستند. در واقع برای من تنها ایجاد محصولات عالی که مردم دوست دارند بسیار مهم است.

لازم به ذکر است، بازار جهانی کالاهای لوکس به شدت تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا نهاده شده است، اما گروه شرکت های لویی ویتون دو ماه گذشته گزارش داد که این صنعت آغاز به بهبودی نموده است. پس از این اطلاعیه، سهام این گروه شش درصد افزایش یافت و ثروت برنارد آرنو مدیر عامل این شرکت به 122 میلیارد دلار افزایش یافت.

طی دو دهه گذشته، ایلان ماسک به عنوان یکی از معروف ترین شخصیت های سیلیکون ولی شناخته شد. در سال 2002، او با تاسیس سامانه انتقال وجه الکترونیکی پی پل به شهرت رسید. ماسک پس از آن، راه و روش تازه ای در پیش گرفت: عرضه ارزان تر فناوری های پیچیده و محصولات گران قیمت.

بعضی ها به ایلان ماسک لقب معمار آینده داده اند و بعضی او را آدمی فریبکار می دانند. از هر دوی این برداشت ها که بگذریم، ماسک آدم فوق العاده باهوشی است. این فرزند آفریقای جنوبی دستاوردهایی داشته که خیلی ها در آرزوی آن هستند.

در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در 2011، ایلان ماسک ابراز امیدواری نموده بود بین 10 تا 20 سال آینده بتواند بشر را به مریخ بفرستد. نیویورک تایمز، او را به عنوان پیروز ترین و مهم ترین کارآفرین در جهان توصیف نموده بود.

ایلان ماسک اولین شرکتش را در 1994 وقتی 24 سال داشت تاسیس کرد. وقتی 30 ساله شد یکی از شرکایی بود که پی پل را به وجود آورد. اما شهرت ماسک با شرکت هایی مثل تسلا، اسپیس ایکس و هایپر لوپ به اوج رسید. او به عنوان مدیرعامل تسلا، با فراوری خودروهای الکتریکی انقلابی در صنعت خودروسازی به وجود آورد.

ماسک برای نوآوری در تکنیک خودرو زیر فشار زیادی نهاده شد. شرکت تسلا برای پروژه خودروهای الکترونیک 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد بدون اینکه سودی ببرد. اما این مسئله مانع ماسک برای رسیدن به اهدافش نشد.

ماسک حتی دستی به فناوری های انرژی خورشیدی برده و در شرکت شهر خورشیدی که از سال 2016 به شرکت تسلا تعلق گرفته، سرمایه گذاری نموده است. بیشتر از 300 هزار خانه قرار است توسط این شرکت به فناوری خورشیدی مجهز شوند. بر اساس طرح ماسک، انرژی ذخیره شده توسط صفحات خورشیدی سقف خانه ها در دیوارهای قدرت فراوری شده توسط تسلا ذخیره می گردد. خودرو هم با استفاده از همین انرژی شارژ می گردد.

ماسک فناوری دیوارقدرت را سال 2015 به جهان معرفی کرد. در این فناوری از باتری های با قابلیت شارژ مجدد استفاده شده و می توان آن را به وسیله گوشی های هوشمند کنترل کرد. زمان بر بودن فرایند فراوری این فناوری عرضه آن را به بازار مشکل کرد. این فناوری در کارخانه های بزرگ در صحرای نوادا فراوری می شوند.

هایپرلوپ که نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است توسط ایلان ماسک در سال 2013 معرفی گردید و توجه همگان را جلب کرد. در این نوع حمل و نقل کپسول هایی در داخل لوله هایی که در آن شرایط خلا حکم فرماست قرار می گیرند. با استفاده از این تکنولوژی، به عقیده ماسک می توان با سرعتی بالای 1220 کیلومتر در ساعت از نقطه ای به نقطه دیگر سفر کرد. با این سرعت می گردد ظرف 44 دقیقه از تهران به مشهد رفت.

ماسک به این همه دستاورد هنوز قانع نیست. او سال 2016 با 8 نفر دیگر یک استارت آپ به نام Neuralink بنیاد نهاد که قراراست دستگاهی فراوری وبه بازار عرضه کند که ارتباط بین مغز بشر و کامپیوتر را تسهیل کند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه است.

منبع: فرارو

به "(تصاویر) ایلان ماسک از لحاظ میزان ثروت از بیل گیتس سبقت گرفت؛ ثروت ایلان ماسک چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) ایلان ماسک از لحاظ میزان ثروت از بیل گیتس سبقت گرفت؛ ثروت ایلان ماسک چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید