تجمع دانشجویان دانشگاه بجنورد در اعتراض به ایاب و ذهاب ، مسئولان: به دلیل کاهش فروش نفت، دانشگاه بودجه برای سرویس دهی ندارد!

به گزارش وبلاگ سایه، صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشکده پتروشیمی دانشگاه بجنورد در اعتراض به قطع سرویس های درون دانشگاهی دست به تجمع زدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه بجنورد در اعتراض به ایاب و ذهاب ، مسئولان: به دلیل کاهش فروش نفت، دانشگاه بودجه برای سرویس دهی ندارد!

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سایه از بجنورد؛ صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشکده پتروشیمی دانشگاه بجنورد در اعتراض به قطع سرویس درون دانشگاهی این دانشکده دست به تجمع زدند.

دانشکده پتروشیمی دانشگاه بجنورد از 2 سال پیش افتتاح شد و با حدود 700 دانشجو در فاصله حدود یک کیلومتری از سلف و مسجد، روی تپه های دانشگاه واقع شده است و دانشجویان باید با پای پیاده و سلف این راستا سربالایی تا دانشکده را طی نمایند.

سال 96 و همزمان با افتتاح این دانشکده، دانشجویان در اعتراض به این وضعیت دست به اعتراض زدند و در نهایت 2 اتوبوس برای خدمت دهی به دانشجویان ساماندهی شدند، اما در امسال دوباره این سرویس ها به حالت معلق در آمدند. همین موضوع و با توجه به نزدیک شدن فصل سرما، دانشجویان را به تجمع مقابل این دانشکده وادار کرد.

اما علت حذف این اتوبوس ها چیست؟ علت را باید در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات جستجو کرد. پس از حادثه تلخ آن دانشگاه، وزارت علوم طی مصوبه ای استفاده از اتوبوس های با بیش از 10 سال سابقه را ممنوع اعلام نموده و چون این اتوبوس ها نیز بیش از 10 سال سابقه دارند، فرسوده بودن و نداشتن برگه معاینه فنی اتوبوس های دانشگاه دلیلی بر حذف آنها شد.

کاهش بازدهی دانشجویان پتروشیمی پس از طی مسافت طولانی

احسان حسینی مجد، عضو انجمن علمی مهندسی شیمی این دانشکده در این خصوص می گوید: فاصله زیاد و نبود سرویس دهی به دانشکده شیمی تاثیر نامطلوبی بر تحصیل دانشجویان دارد. خستگی راه در زمان رسیدن به کلاس ها و حتی تاخیر به دلیل راستا سخت کلاس ها، اوضاع نامناسبی را برای حضور در کلاس های دانشکده به وجود آورده است.

حسینی اضافه کرد: با توجه به بارش هایی که در سال های گذشته شاهد بودیم، تشکیل کلاس ها در روز های بارانی و برفی نیز امری غیر معقول به نظر می رسد.

این فعال دانشجویی در خاتمه بیان می نماید: مسئولان دانشگاه با این تصمیم، باید تبعات عدم سرویس دهی در روز ها سرد و اتفاقاتی که در روز های بارانی و یخبندان برای حدودا 700 دانشجوی این دانشکده می افتد را، بپذیرند.

کاهش فروش نفت؛ علت مسائل دانشگاه بجنورد!

اما در حین تجمع مسئول حراست دانشگاه هم به همراه چند نفر دوربین به دست، به میان دانشجویان آمد تا صدای آنان را بشنود و پس از شنیدن سخنان دانشجویان بیان نمود: فروش نفت کشور روز به روز کاهش می یابد و این اتفاق بر بودجه دانشگاه اثر داشته؛ لذا اکنون با کاهش بودجه مواجهیم!

تعطیلی بوفه چه ارتباطی با بودجه دارد؟

اما محمد حاچمی، مسئول روابط عمومی شورای صنفی دانشگاه بجنورد نظر دیگری دارد. حاچمی در این باره می گوید: مسئولان دانشگاه پیوسته مشکل اقتصادی را مطرح می نمایند. هرچند بخشی از آن نیز درست است، اما مسائل دانشگاه بجنورد ارتباطی با مسائل اقتصادی ندارد.

این عضو شورای صنفی ادامه می دهد:حدود 20 روز از آغاز دانشگاه می گذرد، اما بوفه خوابگاه ها و محوطه دانشگاه راه اندازی نشده. این هم مرتبط با مسائل اقتصادی و بودجه ای است و یا مسئله ضعف مدیریت است؟

آغاز مذاکرات دانشگاه بجنورد با بخش خصوصی

البته پس از گذشت مدتی از تجمع دانشجویان، مسئولان حاضر به برگزاری جلسه با حضور نمایندگان دانشجویان شدند. عضو شورای صنفی این دانشگاه نتیجه این جلسه را اینطور اعلام می نماید: دانشگاه بیان نمود که با بخش خصوصی برای سرویس دهی به دانشکده پتروشیمی وارد مذاکره شده و نتیجه به گوش دانشجویان خواهد رسید.

حاچمی در خاتمه می گوید: شورای صنفی با مسئولان تشکل ها و انجمن های دانشگاه هم جلسه ای برگزار نموده و طی این جلسه برای ادامه روند مطالبات و برطرف مسائل تصمیماتی اتخاذ کردیم.

اعتراض و تجمع دانشجویان به بعد از ظهر نیز کشیده شد. هرچند تعداد دانشجویان حاضر کاهش یافته بود، اما باز هم عده ای بر مطالبه صنفی خود پافشاری می کردند. این تجمع به خاتمه رسید، اما باید دید مسئولان دانشگاه فکری به حال سختی های پیش روی دانشجویان دانشکده پتروشیمی دانشگاه بجنورد خواهند کرد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجمع دانشجویان دانشگاه بجنورد در اعتراض به ایاب و ذهاب ، مسئولان: به دلیل کاهش فروش نفت، دانشگاه بودجه برای سرویس دهی ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع دانشجویان دانشگاه بجنورد در اعتراض به ایاب و ذهاب ، مسئولان: به دلیل کاهش فروش نفت، دانشگاه بودجه برای سرویس دهی ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید