تاکید مصر و عراق برتلاش مشترک برای توقف تجاوز ترکیه به شمال سوریه

به گزارش وبلاگ سایه، رؤسای جمهور مصر و عراق تجاوز ترکیه به شمال عراق را تهدیدکننده صلح و امنیت بین المللی خواندند و بر کوشش مشترک دو کشور برای توقف آن تاکید کردند.

تاکید مصر و عراق برتلاش مشترک برای توقف تجاوز ترکیه به شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با برهم صالح همتای عراقی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت وگو کرد.

بسام راضی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت: دو رئیس جمهور در خصوص تحولات منطقه ای با توجه به تحولات اخیر در سوریه و تجاوز ترکیه علیه حاکمیت و قلمرو سوریه بحث و گفت وگو کردند.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، مقام مصری اقدام ترکیه را اتفاقی خطرناک و تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواند و گفت: تجاوز ترکیه اوضاع بحرانی منطقه را تشدید می نماید و بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین روند سیاسی براساس قطعنامه های مربوطه شورای امنیت تأثیر می گذارد.

راضی گفت: السیسی و صالح بر ادامه رایزنی های دوجانبه برای مقابله با این اقدام ترکیه و حفظ یکپارچگی و وحدت سوریه توافق کردند.

عراق، مصر و ترکیه از جمله کشورهای حوزه مدیترانه شرقی هستند. جامعه مدیترانه شرقی علاوه بر موقعیت جغرافیایی در تاریخ هم مشترکات فراوانی دارند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عصر روز چهارشنبه (17 شهریور) از شروع عملیات نظامی این کشور علیه شبه نظامیان کُرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه اطلاع داد.

اردوغان در صفحه رسمی توئیتر خود اسم رمز این عملیات را چشمه صلح عنوان نموده و نوشت: نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه شروع کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است.

فؤاد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه پس از شروع رسمی عملیات چشمه صلح مدعی شد که هدف از عملیات ترکیه، بازگرداندن صلح به سوریه است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاکید مصر و عراق برتلاش مشترک برای توقف تجاوز ترکیه به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مصر و عراق برتلاش مشترک برای توقف تجاوز ترکیه به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید