برترین زمان چربی سوزی

به گزارش وبلاگ سایه، به نظر می رسد سحرخیزها، مثل همواره کامروا هستند چراکه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که برترین زمان چربی سوزی صبحگاه است.

برترین زمان چربی سوزی

برترین زمان چربی سوزی در شبانه روز وقتی است که شما می توانید با کمترین فعالیت بیشترین چربی سوزی را داشته باشید. بنابراین کشف این شاخص، دستاورد مهمی برای ورزشکاران و کسانی خواهد بود که در پی چربی سوزی و کاهش وزن هستند. با مجله اینترنتی همراه شما هستیم.

کشفی مهم در حوزه ورزش و سلامتی

به تازگی تحقیقی منتشر شده که نشان می دهد دانشمندان برترین زمان چربی سوزی را کشف نموده اند که البته این اکتشاف خبر بدی برای شب زنده دارها خواهد بود. اگر شما جز کسانی هستید که برای چربی سوزی و کاهش وزن به باشگاه می روید، شاید لازم باشد در برنامه خود تنو نظر کنید زیرا دانشمندان توانسته اند زمان ایده آلی برای بیشترین سوخت و ساز بدن مشخص نمایند.

البته همه کسانی که به باشگاه می روند در پی چربی سوزی نیستند، عده ای در پی تناسب اندام و عده ای هم علاقمندان ورزش هستند. اما اگر در پی چربی سوزی هستید، بهتر است ورزش صبحگاهی را به برنامه روزمره تان اضافه کنید، چراکه زمان ورزش نقش مهمی در عملکرد آن دارد.

این مطالعه نو که در مؤسسه کارولینسکای سوئد و دانشگاه کپنهاگ دانمارک به طور همزمان اجرا شده است، نشان می دهد که با در نظر گرفتن ریتم شبانه روزی سلول ها، ورزش صبحگاهی بیشتر از ورزش در هر زمان دیگری در شبانه روز متابولیسم شما را افزایش می دهد.

آیا این مطالعه امکان خطا دارد؟

پروفسور جولین آر. زی یرا از گروه پزشکی مولکولی و جراحی و گروه فیزیولوژی و داروشناسی موسسه کارولینا می گوید: نتایج ما حاکی از آن است که ورزش صبحگاهی از نظر افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی بسیار موثرتر از ورزش عصرگاهی است و این خبر مهمی برای کسانی است که در پی کاهش وزن هستند.

با این حال، باید در نظر داشته باشیم که این مطالعه بر روی موش ها اجرا شده است و گرچه موش ها یک نمونه ایده ال در خصوص فیزیولوژی و متابولیسم انسان هستند اما تفاوت های مهمی وجود دارد که می تواند نتیجه را تغییر دهد. بنابر این برای رسیدن به زمان بندی مناسب تعادل انرژی بدن انسان و بیشترین کارکرد ورزش در سلامتی انسان به مطالعات بیشتری احتیاج است تا بتوان نتیجه گیری قابل اعتمادتری در خصوص انسان ها انجام داد. تا آن وقت بهتر است برترین زمان چربی سوزی را صبحگاه در نظر بگیرید.

فواید ورزش عصرگاهی

در جایی دیگر، یک مطالعه متفاوت نشان می دهد که اگرچه ورزش صبحگاهی برای سلامتی کاملاً مفید است، اما ورزش در بعدازظهر می تواند در کاهش مقاومت بدن انسان به انسولین مفیدتر باشد. به گفته پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه لیدن هلند برترین زمان این تمرینات عصرگاهی بین ساعت 2 تا 6 بعد از ظهر خواهد بود، زمانی که دمای بدن شما در بالاترین حد خود واقع شده است.

پیشنهاد مطالعه: انگیزه ورزش ندارید، شاید قند خونتان بالاست را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "برترین زمان چربی سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان چربی سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید