راز طول عمر بالای 100 سال را می دانید؟

به گزارش وبلاگ سایه، سالهاست پژوهشگران برای حل معمای عمر طولانی بعضی افراد در کشور های مختلف دنیا کوشش می نمایند.

راز طول عمر بالای 100 سال را می دانید؟

این همان چیزی است که پژوهشگران دانشگاه بوستون و مرکز پزشکی تافتز آمریکا را برای کشف راز های عمر بالاتر از یکصد سال همراه با حفظ سلامتی جسمی و روانی، به خود مشغول نموده است.

این پژوهشگران پس از آنالیز های گسترده به این نتیجه رسیدند که کلید های زندگی سالم در عوامل پیشگیرانه و ترکیب ایمنی بدن چنین افرادی نهفته است وسبک زندگی سالم را که در غذا و ورزش نمود پیدا می نماید نیز باید به ان اضافه نمود.

براساس گفته این پژوهشگران، از نظر علمی، افراد دارای سیستم ایمنی طبیعی در معرض عفونت قرار می گیرند، از آن بهبود می یابند و چگونگی سازگاری با ان را یاد می گیرند.

براساس یافته های این پژوهشگران، در حالی که قدرت سیستم ایمنی برای پاسخ به عفونت با افزایش سن کاهش می یابد، اما بعضی افراد هستند که از این قاعده مستثنا می شوند و دارای الگو های ایمنی خاصی از پیری هستند که با دیگران فرق دارد و این الگو ها باعث می گردد که عمر طولانی و زندگی سالم داشته باشند.

آن ها براین باروند که علت این قدرت ایمنی، ناشناخته است و شاید صرفا ژنتیکی یا طبیعی نباشد و چه بسا ممکن است با ترکیبی از این دو عنصر و عوامل خارجی دیگری مرتبط با محیط ربط داشته باشد.

پژوهش قبلی دانشگاه هارواردکه به آنالیز دلایل طولانی بودن عمر در منطقه های از دنیا نظیر ساردینا در ایتالیا، اوکیناوا در ژاپن، لومالیندا در کالیفرنیا پرداخته بود، به این نتیجه رسیده بود که پیری سالم افراد این منطقه ها با کالری محدود موجود درغذا های آن ها و بعلاوه وررزش کردن، محیط، طبیعت و جنبه های روحی و اجتماعی مرتبط است که همگی باعث کاهش فشار های روانی می گردد که به صورت قابل توجهی روی سلامتی انسان تاثیر می گذارد.

نبیل نجا متخصص بیماری های مغز و اعصاب به اسکای نیوز می گوید: در علم پیری، وراثت و ژن ها حدود 30 درصد روی نحوه پیری انسان تاثیر می گذارد در حالی که سبک زندگی و بیماری های مزمن بر 60 درصد به جای مانده تاثیر می گذارد.

وی می افزاید: ورزش کردن و غذای متعادل در طولانی مدت نتایج مثبتی به همراه دار د و باید به این موضوع پرهیز از تنش عصبی را نیز اضافه نمود که باعث ترشح موادی می گردد که تاثیرات منفی روی سیستم ایمنی افراد برجای می گذارد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرارو

به "راز طول عمر بالای 100 سال را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز طول عمر بالای 100 سال را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید