بلندپروازی تازه ایلان ماسک، شروع استخدام داوطلب برای کاشت تراشه در مغز

به گزارش وبلاگ سایه، مهر نوشت: استارت آپ تراشه مغزی نورا خاطرنشان کرد تاییدیه یک هیات بازبینی مستقل برای شروع استخدام داوطلبان جهت نخستین آزمایش انسانی کاشت تراشه مغزی برای بیماران فلج را دریافت نموده است.

بلندپروازی تازه ایلان ماسک، شروع استخدام داوطلب برای کاشت تراشه در مغز

افرادی که به علت جراحت نخاعی فلج شده اند یا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا هستند، می توانند در این پژوهش شرکت نمایند اما معین نیست چند نفر در این فرایند شرکت می نمایند که تکمیل آن 6 سال طول می کشد.

در پژوهش مذکور با یاری یک ربات ایمپلنت رابط مغز-رایانه(BCI) در منطقه ای مخصوص کنترل حرکت در مغز کاشته می گردد. هدف اصلی این پژوهش نیز آن است که افراد بتوانند با افکارشان مکان نمای رایانه یا کیبورد را کنترل نمایند.

به گفته کارمندان سابق و فعلی نورا ، این شرکت که قبلا امیدوار بود تایید ایمپلنت دستگاهش در مغز 10 بیمار را دریافت کند اما پس از اظهار نگرانی سازمان غذا و دارو آمریکا، نورا برای نصب تراشه در تعداد کمتری از بیماران مذاکره کرد. هنوز معین نیست سازمان غذا و دارو آمریکا حضور چند بیمار در پژوهش را تایید نموده است.

ماسک بلندپروازی های زیادی برای نورا دارد و می خواهد جراحی نصب تراشه جهت درمان چاقی مفرط، اتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی را سریع تر کند.

نورا در ماه می خاطرنشان کرد تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای نخستین آزمایش بالینی انسانی را تایید نموده است.

به گفته کارشناسان حتی اگر تایید گردد رابط مغز و رایانه برای استفاده در بدن انسان ایمن است، حداقل یک دهه طول می کشد تا این استارت آپ تاییدیه استفاده تجاری از ابزار را به دست آورد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بلندپروازی تازه ایلان ماسک، شروع استخدام داوطلب برای کاشت تراشه در مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندپروازی تازه ایلان ماسک، شروع استخدام داوطلب برای کاشت تراشه در مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید