با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید

به گزارش وبلاگ سایه، مبلمان ها، المان ها، تندیس ها و مجسمه ها، احجام هنری، نقاشی ها و ... روح زندگی را در کالبد شهری می دمند و به خیابان ها و میدان ها و گذر ها و محله ها هویت می بخشند، بعلاوه روان انسان را به عنوان یک موجود متفکر درگیر می نمایند و برای همواره در فکر ها ماندگار می شوند.

با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین، این ها را گیتی اعتماد، استاد دانشگاه و طراح و معمار شهرسازی، در حالی می گوید که به باور او جای تندیس مشاهیر و نخبگان نامدار ایران در معابر و محله های شهر تهران خالی است؛ احجام هنری ای که علاوه بر زیبایی شهر، آرامش و امنیت را نیز به جان شهروندان و اهالی محله های مختلف تزریق می نماید.

مدیران شهری بار ها در اجرای طرح های شهری بر استفاده از نظر کارشناسان و آوردن روح هنر بر در و دیوار شهر تاکید و به آن عمل نموده اند. اجرای خطاشی بر دیواره محله نظامی گنجوی نمونه بارزی است که مدتی پیش به همت شهرداری منطقه 6 انجام شد و استقبال گرم ساکنان را به همراه داشت.

چندی پیش، اما خبر خوب دیگری را رضا محمدی شهردار منطقه 6 رسانه ای کرد مبنی بر ساخت 7 تندیس از مشاهیر و مفاخر بزرگ شعر و ادب فارسی ایران و نصب آن ها در خیابان کریم خان زند که موجب رضایت مندی اهالی و نخبگان شهر شد. به گفته محمدی، تندیس مفاخری، چون سعدی، مولانا، حافظ، سنایی، فردوسی و نظامی گنجوی در راسته انتشاراتی های خیابان کریم خان جانمایی و نصب شده تا نماد هویت و فرهنگ محله هایی باشد که شهروندانش به وجود آن ها می بالند. این تندیس ها به کیو آر کد هم مجهز شده اند تا رهگذران و عابران در صورت احتیاج با اسکن کد ها اطلاعاتشان را درباره بزرگان شعر و ادب کشورشان تکمیل نمایند.

منبع: فرارو

به "با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مفاخر ایران در قلب تهران عکس یادگاری بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید