با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش وبلاگ سایه، آیا باید در مقابل رفتار افراد حسود واکنش تند و سخت از خود نشان دهیم؟ شاید هم باید برای همیشه آن ها را از زندگی خود کنار بگذاریم.

با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟

اگر کنار گذاشتن این افراد حسود ممکن نباشد، چه راهی برای بهبود روابط وجود دارد؟ آیا می توان از حسادت آن ها کم کرد؟ در این مطلب از وبلاگ سایه به این موضوع می پردازیم که با با افراد حسود چگونه برخورد کنیم.

با افراد حسود چطور برخورد کنیم ؟

برای اینکه بتوانید با آدم های حسود اطرافتان رفتار بهتری داشته باشید، باید طرز رفتار با آن ها را یاد بگیرید. مجادله، تشنج و جر و بحث هیچ مسئله ای را حل نمی کند.

به افراد حسود محبت کنید

افراد حسود با محبت تغییر رفتار می دهند. اگر روابط خود را با افراد حسود اطرافتان بهبود دهید، آن ها نیز لاجرم رفتار خود را به مرور زمان تغییر می دهند. با محبت کردن به او حس اعتماد به نفس می دهید. در نتیجه به جای حسادت به شما، خودش را پیدا می کند.

از برخورد کردن با افراد حسود خودداری کنید

وقتی مورد حسادت واقع می شوید، به این معناست که در کارتان پیروز بوده اید. هیچ کس به گدای گوشه خیابان حسادت نمی کند. یا ساده تر بگوییم کسی به فرد شکست خورده بدبخت حسادت نمی کند. آدم ها و حتی خود ما به کسانی حسادت می کنیم که در کارشان پیروز هستند. پس وقتی کسی به شما حسادت می کنند، به جای برخورد تند و تیز، سپاسگزار باشید. زیرا حسادت های او به شما می گوید فرد پیروزی بوده اید.

ایرادات او را نادیده بگیرید

افراد حسود تمایل زیادی دارند تا به دیگران آسیب بزنند. در ساده ترین حالت با زخم زبان یا ایراد گرفتن می خواهند فرد مورد نظرشان را اذیت کنند. گویی با این کار عقده هایشان را تخلیه می کنند. پس نباید ایراد گرفتن آن ها را جدی بگیرید. اعتماد به نفس خود را با ایرادات چنین افرادی از دست ندهید.

افراد حسود دقیقا بر روی نقاط قوت دیگران پا می گذارند. برای مثال اگر به زیبایی کسی حسادت کنند، دقیقا بر روی ظاهر آن فرد قضاوت کرده و مدام چهره یا اندام او را معیوب توصیف می کنند. برای اینکه ارتباط بهتری با افراد داشته باشید به مطلب چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟ سر بزنید.

اگر نقدها افراد حسود بجاست، آن را بپذیرید

اگرچه افراد حسود همیشه برجستگی ها و نقاط مثبت را هدف حمله قرار می دهند، اما گاهی نیز هوشمندانه عمل می کنند. آن ها به سراغ ضعف ها رفته و سعی می کنند آن برجسته تر کنند. از این طریق می خواهند به شما بفهمانند که خیلی پیروز نیستید و نقاط ضعف زیادی دارید.

شاید بپرسید خوب حالا با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟ در این مواقع هم باید آرامش خود را حفظ کنید. به این موضوع بیندیشید که حتما در نقاط زیادی پیروز بوده اید که حسادت چنین افرادی را برانگیخته اید.

تواضع و فروتنی را فراموش نکنید

غرور و تکبر در مقابل افراد حسود همانند نمکی است که بر روی زخم بپاشید. وقتی نمی توانید رابطه خود را با افراد حسود کم یا قطع کنید، چرا باید حسادت آن ها را بیشتر برانگیزید؟ برای مثال شما نمی توانید از برخی از اعضای فامیل برای همیشه دوری کنید. به هر دلیلی مجبور هستید آن ها را مدام ببینید.

حالا وقتی به شما حسادت می کنند، اگر بخواهید مغرورتر رفتار کنید، روابط تیره تر می شود. به ناچار خودتان از این تیرگی روابط آسیب می بینید. پس بهترین کار، داشتن تواضع و فروتنی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در جواب ابراز علاقه چه بگوییم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آدم های حسود چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید