باکتری ها روده را درمان می نمایند

به گزارش وبلاگ سایه، باکتری های پروبیوتیک برای درمان بیماری های التهابی روده نویدبخش هستند.

باکتری ها روده را درمان می نمایند

محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان می دهند که بعضی از باکتری ها چقدر برای بهبود درمان بیماری التهابی روده (IBD)، از جمله بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، مؤثر هستند.

کوانین هو، مسئول تحقیق استاد دانشکده داروسازی است.

تیم تحقیقاتی باکتری های مفید را درون یک پوسته محافظ بسیار نازک قرار می دهد تا در برابر ترشح اسید های معده و میکروب ها به اندازه کافی زنده بمانند و در روده موش ها تثبیت و تکثیر شوند.

این فناوری پروبیوتیک های خوراکی را مؤثرتر می نماید. IBD یک بیماری پیچیده است که معمولاً باکتری هایی بیشتر از میکروب های روده را درگیر می نماید.

محقق هو گفت: IBD یک بیماری پیچیده است و شما باید از زوایای مختلف نسبت به آن اقدام کنید.

بنابراین، هو و همکارانش نانوذرات تخصصی را برای خنثی کردن مولکول های دخیل در IBD ابداع کردند و راهی برای اتصال این نانوذرات به باکتری های مفید پس از پوشاندن آن ها در پوشش محافظ کشف نموده اند.

نانوذرات در ترکیب با پروبیوتیک ها، می توانند درمان های IBD را به طور قابل توجهی بهبود بخشند.

در حالی که علل ریشه ای IBD پیچیده است و محققان در این خصوص در حال مطالعه هستند، یکی از علل این بیماری فراوری بیش از حد مولکول هایی است که به عنوان گونه های فعال اکسیژن شناخته می شوند.

این مولکول ها برای بعضی از عملکرد های بدن انسان حیاتی هستند، اما تعداد بیش از حد آن ها در روده می تواند باعث التهاب مخرب در امتداد پوشش روده گردد.

نانو ذرات از سولفید و بخشی اسید هیالورونیک تشکیل شده اند.

این اسید ضد التهابی است و سولفید مستقیماً گونه های فعال اکسیژن را هدف قرار می دهد.

جدیدترین تحقیقات محقق هو نشان می دهد که باکتری های پروبیوتیک Escherichia coli Nissle 1917 که در یک پوسته محافظ محصور شده و با نانوذراتی مجهز شده اند، به طور قابل توجهی در تسکین علائم IBD بهتر از سایر درمان ها عمل می نماید.

محققان اثرات این درمان ها را از دو طریق تخمین زدند. با اندازه گیری تغییرات وزن و تغییرات طول روده بزرگ موش های مبتلا به IBD که این درمان را دریافت کردند و یا دریافت نکردند.

مانند انسان ها، موش های مبتلا به IBD معمولاً با پیشرفت بیماری، در ادامه کاهش وزن و کوتاه شدن اندازه روده بزرگ را تجربه می نمایند.

هو و همکارانش دریافتند، موش هایی که درمان کامل را دریافت نموده اند کمترین اندازه کاهش وزن و کوتاهی روده بزرگ را نسبت به سایر بیماران که درمان جزئی دریافت کردند یا بدون درمان رها شدند تجربه نموده اند.

در حال حاضر، گزینه های درمانی فعلی به مرحله و شدت بیماری بستگی دارد.

هو و همکارانش می گویند: در پی درمان جامع تری بوده اند که می تواند در هر مرحله موثر باشد.

هر چند نتایج امیدوارنماینده هستند ، مدت زمانی طول می کشد که آنالیز گردد این درمان دارای عوارض جانبی ناخواسته است یا خیر.

این یافته ها در مجله Science Advances منتشر شده اند.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

وبلاگ سایه علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باکتری ها روده را درمان می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری ها روده را درمان می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید