اینفوگرافیک، سندورم گردن پیامکی چیست؟

به گزارش وبلاگ سایه، سندروم گردن پیامکی اصطلاحی است که برای آسیب های ناشی از وارد آمدن فشار به برخی از اندام های فوقانی بدن استفاده می گردد.

اینفوگرافیک، سندورم گردن پیامکی چیست؟

همواره سر در موبایل و لپ تاپ داشتن عارضه ای را برایتان به همراه می آورد که می تواند تا آخر عمر شما را با درد های غیرقابل تحمل عضلانی و مفصلی درگیر کند و حتی عواقبی بدتر از درد کشیدن هم داشته باشد.

سندروم گردن پیغامکی اصطلاحی است که برای آسیب های ناشی از وارد آمدن فشار به برخی از اندام های فوقانی بدن استفاده می گردد. در این سندروم عضلات و مهره های گردن، کتف، بازو و کمر دچار گرفتگی و درد می شوند. این بیماری در واقع ناشی از خم کردن سر به سمت جلو برای استفاده از تلفن هوشمند است که به طور مستقیم بر ستون فقرات تأثیر می گذارد.

دلیل نام گذاری این سندروم به سبک زندگی ما در دنیای مدرن امروز به ویژه در 2 دهه اخیر مربوط است. با ورود دستگاه های الکترونیک به زندگی مان فعالیت بدنی ما یا بسیار کم شده یا نحوه آن تغییر نموده است.

اکنون بیشتر وقت بسیاری از ما یا پشت کامپیوتر و پای لپ تاپ می گذرد یا سرمان داخل موبایل و تبلت است و مشغول کار هایی همانند پیغام نوشتن، ویدئو تماشا، بازی و... هستیم. همین مسئله باعث کم تحرکی و حتی بی تحرکی ما به مدت طولانی می گردد و این سندروم گردن پیغامکی را در پی دارد:

منبع: فرادید

به "اینفوگرافیک، سندورم گردن پیامکی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک، سندورم گردن پیامکی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید