اقدام خلاف عرف 2 سامانه اینترنتی، آیا VOD ها خودمختارند؟! خبرنگاران

به گزارش وبلاگ سایه، رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران با بیان اینکه حق اشتراک VOD ها در دنیا تقریباً برابر یک بلیت سینما است، افزایش بیش از 2 برابری حق اشتراک 2 سامانه اینترنتی را اقدام خلاف عرف نامید.

اقدام خلاف عرف 2 سامانه اینترنتی، آیا VOD ها خودمختارند؟! خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ سایه، سامانه های اینترنتی فیلیمو و نماوا، نرخ اشتراک شان را گران نموده اند و برای یک ماه، مبلغ 64 هزار تومان دریافت می نمایند. این در حالی است عمده سهم بازار VOD متعلق به آن هاست و دیگر سامانه ها توان رقابت با این دو را ندارند. به تازگی یکی از مدیران نماوا مدعی شده که 45 درصد بازار شبکه نمایش خانگی در دست این سامانه و 50 درصد هم سهم فیلیمو است و فقط 5 درصد را سایر سامانه ها در اختیار دارند. بنابراین، مخاطبان حق انتخاب محدودی دارند و مجبورند این افزایش قیمت تقریباً دو برابری را تحمل نمایند.

سیدغلامرضا موسوی، رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه نمایندگان سینمای ایران در این باره گفت: دو VOD فیلیمو و نماوا در یک اقدام غیرقابل قبول، هزینه اشتراک خود را به دو برابر افزایش داده اند و هیچ مرجع قانونی هم در شرایط کرونا و شرایط عسر و حرج تماشاگران و خانه نشینی مردم، اقدامی ننموده است.

وی با بیان اینکه حق اشتراک VODها در دنیا تقریباً برابر یک بلیت سینما است، ادامه داد: نتفلکیس که یکی از غول های VODدنیا است، با 4 دریچه استفاده برای یک ماه 12 دلار دریافت می نماید که هزینه بلیت یک فیلم است.

موسوی اعلام نمود: در ایران بهای بلیت در شرایط فعلی 20 هزار تومان است و VODهای ذکر شده قبل از گران کردم حق اشتراک خود، 25 هزار تومان برای اشتراک یک ماهه دریافت می کردند اما به یکباره حق اشتراک را به بیش از دو برابر افزایش دادند؛ آن هم در شرایط کرونا.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف تهیه نمایندگان سینمای ایران با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت سینما همیشه اعتراض بسیاری از رسانه ها را در پی دارد، نسبت سکوت رسانه ها در مقابل افزایش نرخ اشتراک فیلیمو و نماوا گلایه کرد. موسوی این افزایش قیمت را اقدام خلاف عرف نامید و با طرح این پرسش رشته توئیت خود را انتها داد: آیا VODها خودمختارند؟!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اقدام خلاف عرف 2 سامانه اینترنتی، آیا VOD ها خودمختارند؟! خبرنگاران" امتیاز دهید

1 کاربر به "اقدام خلاف عرف 2 سامانه اینترنتی، آیا VOD ها خودمختارند؟! خبرنگاران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام خلاف عرف 2 سامانه اینترنتی، آیا VOD ها خودمختارند؟! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید