افزایش 20 درصدی مصرف گاز در 7 روز گذشته

به گزارش وبلاگ سایه، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از افزایش 20 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی در یک هفته گذشته اطلاع داد و گفت: اکنون مصرف گاز بخش خانگی به 480 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

افزایش 20 درصدی مصرف گاز در 7 روز گذشته

محمدرضا جولای، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه مصرف گاز بخش خانگی در هفته گذشته 400 میلیون متر مکعب در روز بوده است، اضافه نمود: این رقم اکنون به 480 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مقایسه مصرف با سال گذشته درست نیست، زیرا سال گذشته دمای هوا بالاتر بود.

مدیر دیسپچینگ (مدیریت یکپارچه فراوری، توزیع و مصرف) شرکت ملی گاز ایران گفت: از سه هفته پیش که بارش ها شروع شده و همچنان ادامه دارد، افزایش 100 درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال 99 را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش بینی ها حاکی از کاهش 2 درجه ای دما نسبت به پارسال دارد.

پیش از این نیز مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هشدار داده بود که با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی روبرو هستیم و پیش بینی می گردد با توجه به برودت هوا، مصرف گاز در آینده به بیش از 400 میلیون مترمکعب در روز برسد.

مجید چگنی گفت: با توجه به موج تازه سرما که اواخر هفته گذشته وارد کشور شد و بین 40 تا 50 میلیون مترمکعب افزایش مصرف را در پی داشت، اکنون با مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: از آنجایی که کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و پیش بینی می گردد که افزایش مصرف همچنان در منطقه ها شمالی و شمال شرق ادامه داشته باشد، به طور طبیعی فشار بسیار سنگینی روی شبکه گاز وارد خواهد شد، ضمن آنکه بیشترین مصارف در منطقه ها شمالی کشور در سه استان مازندران، گلستان و گیلان، بعلاوه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بوده است.

سال جاری سرمای هوا زودتر شروع شد و مصارف گاز به شدت افزایش یافت؛ به این معنی که از سه هفته پیش که بارش ها شروع شده و همچنان ادامه دارد، افزایش 100 درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال 99 را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش بینی ها حاکی از کاهش 2 درجه ای دما نسبت به پارسال است.

بر همین اساس با تکمیل تعمیرات اساسی، ظرفیت فرآورش گاز به حداکثر رسیده و ذخیره سازی نزدیک به چهار میلیارد مترمکعبی در دو مخزن ذخیره سازی سراجه و شوریجه نیز صورت گرفته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "افزایش 20 درصدی مصرف گاز در 7 روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی مصرف گاز در 7 روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید