افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

به گزارش وبلاگ سایه، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به تامین 700 میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از طریق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و نقشی مهم آن در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت ارسالی گاز های مشعل به این پالایشگاه به زودی افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به همکاری سازنده میان مجتمع های پالایشگاهی 900 و 1200 برای تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار، اضافه کرد: با توجه به فصل پیش رو این همکاری بیش از پیش می شود.

کاهکش می گوید: در حال حاضر و به منظور افزایش این ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تلاش است تا ظرفیت گاز ارسالی در آینده نزدیک افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اضافه کرد: به منظور افزایش ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی این شرکت تلاش می کند تعدادی از قطعه های مورد نیاز مجتمع های پالایشی 1200 و 1300 را تأمین و تعمیر کند تا با برطرف شدن موانع ظرفیت ارسالی نیز در آینده ای نزدیک افزایش یابد.

او قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی 4 استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس را از ویژگی های این شرکت برشمرد و ادامه داد: در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه بزرگ گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل شده است.

به گفته کاهکش؛ نفت تولیدی در شرکت نفت و گاز گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل و با افزایش فشار خاتمه برای صادرات به سمت خاتمهه خارک هدایت می شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط منطقه ها نفت خیز را در گستره 4 استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر راهبری می کند.

وبلاگ سایه کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید