اشاره ظریف به اثرات تحریم های آمریکا بر بخش دارویی و بیماران سرطانی

به گزارش وبلاگ سایه، وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتر خود سندی خارجی از تاثیرات تروریسم مالی آمریکا بر بخش های دارویی و مخصوصا بیماران سرطانی ارائه کرد.

اشاره ظریف به اثرات تحریم های آمریکا بر بخش دارویی و بیماران سرطانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (آدینه) ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه بخش دارویی و پزشکی ایران را تحریم ننموده اند، رد کرد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به مقاله ای در نشریه آمریکایی فارین پالیسی نوشت: این موضوع را فقط از من نشنوید؛ [لینک فارین پالیسی]... [این نشریه] یکی از اثرات تروریسم مالی دولت ترامپ بر ایرانی ها را به تصویر کشیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: [فارین پالیسی] از کسانی که به صورت مستقیم در فراوری دارو برای بیماران سرطانی نقش دارند [گزارش می دهد].

این در حالی است که برایان هوک نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا و رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه این کشور، چندی پیش با انتشار یک پیغام ویدئویی خطاب به مردم ایران مدعی شده بود که بر خلاف گفته های جمهوری اسلامی، واشنگتن هیچ تحریمی را بر بخش های دارویی و پزشکی علیه ایران اعمال ننموده و حتی با دست خودشان برای بیماران ایرانی دارو ارسال می نمایند!

مقاله فارین پالیسی که ظریف در توئیت خود به آن اشاره نموده، با عنوان تحریم های آمریکا در حال کشتن بیماران سرطانی در ایران است به ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه کارزار فشار حداکثری علیه ایران، بخش دارویی و انسان محبت آمیز را هدف قرار نگرفته می پردازد و تاکید می نماید که بچه ها مبتلا به سرطان در ایران اصلی ترین گروهی هستند که از تحریم های ایالات متحده آسیب دیده اند.

وزیر خارجه ایران پیشتر نیز در پیغامی توئیتری گفته بود تروریسم مالی و تحریم های آمریکا، مردم و غیرنظامیان بی گناه ایرانی را هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "اشاره ظریف به اثرات تحریم های آمریکا بر بخش دارویی و بیماران سرطانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره ظریف به اثرات تحریم های آمریکا بر بخش دارویی و بیماران سرطانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید