آسوشیتدپرس: اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به روز آدینه موکول شد

به گزارش وبلاگ سایه، خبرگزاری آسوشیتدپرس از به تعویق افتادن اعلام موضع ترامپ درباره پایبندی ایران به برجام به روز آدینه اطلاع داد؛ اما بعضی منابع این خبر را اشتباه دانسته اند.

آسوشیتدپرس: اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به روز آدینه موکول شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از یک منبع از کنگره آمریکا و یک منبع غیردولتی مطلع اطلاع داد که کاخ سفید پس از لغو برنامه روز پنجشنبه، در حال آنالیز زمان اعلام موضع ترامپ پیرامون پایبندی ایران به برجام در روز آدینه است.

این در حالی است که بعضی منابع این خبر را اشتباه دانسته و اعلام کردند که سخنرانی ترامپ برای اعلام موضع درخصوص برجام همان روز پنجشنبه 12 اکتبر (20 مهر) برگزار خواهد شد.

هنوز کاخ سفید در این باره توضیحی منتشر ننموده و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز چهارشنبه شب در دیدار با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بدون اعلام زمانی دقیق گفت: به زودی اعلام خواهم کرد.

ضرب الاجل اعلام موضع دولت ترامپ پیرامون برجام روز 15 اکتبر (23 مهر) به انتها می رسد و ترامپ میخواهد به کنگره بگوید که توافق هسته ای با ایران با منافع ملی ایالات متحده سازگار نیست.

بنا بر گزارش های بعضی خبرگزاری ها، دولت ترامپ میخواهد کنگره را وادار کند تا اصلاحاتی در قانون بازنگری برجام که در سال 2015 تصویب نموده، اعمال کند.

تیم امنیتی ترامپ کوشش دارند تا تمرکز را از مسائل هسته ای برداشته و به برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران نیز بپردازند و همچنین الزام ترامپ به تایید دوره ای پایبندی ایران را نیز از این قانون داخلی آمریکا حذف نمایند.

منبع: انتخاب

به "آسوشیتدپرس: اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به روز آدینه موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسوشیتدپرس: اعلام پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به روز آدینه موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید