آزادی دومین زن متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی

به گزارش وبلاگ سایه، دادگاهی در مالزی مجازات اعدام دومین زن متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی را رد کرد و قرار است وی ماه آینده از زندان آزاد شود.

آزادی دومین زن متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه به نقل از یورونیوز، زنی که به اتهام قتل برادر ناتنی کیم جونگ اون زندانی شده بود از مجازات اعدام جان به در برد.

قاضی دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده در مالزی به جای مجازات اعدام این زن 30 ساله ویتنامی را که دوان تای هوانگ نام دارد به جرم آسیب رساندن به شخص ثالث به سه سال و چهار ماه زندان محکوم کرد.

وکلای وی می گویند برابر قوانین مالزی او می تواند ماه بعد از زندان آزاد شود. پس از اعلام رأی قاضی خانم هوانگ که سر از پا نمی شناخت گفت: دلم می خواهد زیر آواز بزنم و بازی کنم.

دوان تای هوانگ به همراه یک زن اندونزیایی به نام عایشه سیتی در سال 2017 متهم شدند که با پاشیدن اسپری سمی به صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور وی را به قتل رسانده اند.

ماه گذشته دادگاه مالزی اتهام علیه عایشه سیتی را وارد ندانست و وی پایان از زندان آزاد شد.

متهم شدن این دو زن به قتل عمد، که در مالزی مجازات اعدام را در پی دارد، انتقاد بسیاری را در داخل و خارج این کشور برانگیخته بود، در حالیکه گفته می شد عاملان اصلی این قتل هنوز دستگیر نشده اند.

مقامات کره جنوبی و نیز ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بودند که رژیم کره شمالی دستور ترور کیم جونگ نام را صادر کرده، چرا که وی از حاکمیت موروثی خاندانش بر کره جنوبی آشکارا انتقاد کرده بوده است. وی در سال 2011 و بعد از به قدرت رسیدن برادرش از کشور گریخت و در ماکائو زندگی می کرد.

وکلای مدافع هوانگ در دادگاه گفتند وی گرچه ساده و زود باور بوده اما مجرم نیست و مظنونانی اهل کره شمالی از ضعف وی برای اجرای نقشهٔ شوم خود بهره برده اند.

هر دوی این زنان گفته اند که گمان می کرده اند بناست در یک برنامه شبیه دوربین مخفی ایفای نقش کنند و نمی دانستند که در حال مسموم کردن کیم جونگ نام هستند. چهار مرد اهل کره شمالی نیز همزمان در این رابطه بازداشت شده بودند اما فقط ساعاتی بعد آزاد شدند.

کمی بعد مالزی سه مظنون اهل کره شمالی را برای بازپرسی به کوالالامپور فراخواند اما هنگامی که پیونگ یانگ از آزاد کردن دیپلمات های مالزیایی که در سفارت این کشور در پیونگ یانگ محبوس شده بودند خودداری کرد و خواستار استرداد جسد کیم جونگ نام شد، مالزی طی تبادلی این سه تن را به کره شمالی بازپس فرستاد.

با این همه جسد کیم جونگ نام به کره شمالی فرستاد نشد و سفارت مالزی نیز در این کشور کار خود را از سر نگرفت. پیونگ یانگ اتهامات در این زمینه را رد کرده و آنها را توطئهٔ تبلیغاتی علیه این کشور خوانده است.

.

منبع: تسنیم

به "آزادی دومین زن متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی دومین زن متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید