آزادراه تهران، شمال می تواند جایگزین جاده چالوس باشد؟

به گزارش وبلاگ سایه، بارش برف و بارانی که در زمستان سال گذشته رخ داد و ریزش بهمن که برای چند روز جاده چالوس را مسدود کرد و سیلی که دو هفته پیش رخ داد و باعث ایجاد یک گودال 50 متری در جاده چالوس شد و بار دیگر این مسیر را مسدود کرد؛ همه بار دیگر این بحث را سر زبان ها انداخت که آیا زمان آن نرسیده که از بار ترافیکی محور چالوس کم گردد.

آزادراه تهران، شمال می تواند جایگزین جاده چالوس باشد؟

در عین حال محور چالوس به عنوان یکی از جاده های خاطره انگیز در کشور شناخته می گردد؛ اما بسیاری از کارشناسان معتقدند باید هر چه سریعتر برای این محور کوهستانی قدیمی فکری کرد تا به جای تبدیل شدن به موزه و یک مکان توریستی تبدیل به خرابه و خاطره ای تمام شده برای مردم ایران نگردد.

در این خصوص غلام عباس بهرامی نیا -مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای- در پاسخ به اینکه آیا در صورت تکمیل آزادراه تهران - شمال، این مسیر می تواند جایگزین جاده چالوس برای سفر به مسیرهای شمالی باشد، شرح داد: اگر جاده ای با مشخصات فنی استاندارد ایجاد گردد، می تواند مسیر جایگزین باشد و آزادراه هم بالاترین مشخصات فنی را دارد.

وی بعلاوه گفت: با وجود این، مسیر جاده چالوس هم بنا به مشخصاتی که دارد همیشه مورد توجه است و مردم از آن استفاده می نمایند. ضمن اینکه مناطقی که بر سر راه است از میدان امیرکبیر تا شهرستانک، جذابیت دارد و مردم علاقمند هستند که از آنجا عبور نمایند. باوجود این اگر آزادراه تهران - شمال تکمیل گردد، گره های ترافیکی کمتر شده و سرعت عبور هم بیشتر خواهد شد.

منبع: گردشبان

به "آزادراه تهران، شمال می تواند جایگزین جاده چالوس باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادراه تهران، شمال می تواند جایگزین جاده چالوس باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید