آئین گرامیداشت روز عصای سفید در دانشگاه شیراز

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران/فارس آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و قدردانی از دانشجویان برگزیده با نیازهای ویژه دانشگاه شیراز، همزمان با فرخنده میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد.

آئین گرامیداشت روز عصای سفید در دانشگاه شیراز

به همت مدیریت فرهنگی و با همکاری کانون فانوس دانشگاه شیراز، با حضور جمعی از دانشجویان کم بینا و نابینا و اعضای هیئت رئیسه و برخی دیگر از مسئولان این دانشگاه، آیین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید و قدردانی از دانشجویان به صورت مجازی برگزار گشت.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز در این مراسم به ارائه گزارشی از خدمات اجرا شده در سال گذشته در پیوند با دانشجویان با نیازهای ویژه دانشگاه پرداخت و گفت: امسال 23 دانشجوی دارای معلولیت به جمع دانشجویان این دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش وبلاگ سایه به نقل از دانشگاه شیراز، حفیظی گفت: درمیان دانشجویان نوورود دانشگاه، تعداد 8دانشجوی کم بینا و نابینا، 3دانشجوی ناشنوا، 2دانشجوی کم شنوا و 9دانشجوی دیگر با معلولیت های مختلف حضور دارند که به تمامی این دانشجویان خیرمقدم عرض می کنیم و حضورشان را گرامی می داریم.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به راه اندازی استودیو مجموعه مدیریت فرهنگی دانشگاه در سال گذشته گفت: تأسیس این استودیو از آرزوهای دیرینه مجموعه مدیریت فرهنگی برای برنامه های مختلف بود که در صدر اولویت های آن، انجام فعالیت های کانون فانوس برای ضبط و آماده سازی کتاب های دانشجویان نابینا قرار داشت و خوشبختانه به همت مسؤولان دانشگاه شیراز این آرزو در سال گذشته محقق شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته، بالغ بر هزارصفحه از کتب درسی دانشجویان نابینا ضبط و آماده سازی شده است. همچنین به منظور رفاه حال این دانشجویان و انجام راحت تر فعالیت های پژوهشی ایشان، طرح منشی پژوهشی درنظرگرفته شده است که در سال گذشته، آیین نامه آن با کمک معاونت پژوهشی و آموزشی تدوین شد و به تازگی به تصویب رسیده است.

حفیظی گفت: درپی درخواست مکرر دانشجویان نابینا و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، مرحله ارائه کدامنیتی اتوماسیون این دانشجویان نیز در سال گذشته حذف شد و همین طور درخصوص مدت زمان امتحانات ایشان تدابیری اندیشیده شد تا مشکل آن ها رفع شود.

در ادامه رئیس دانشگاه شیراز نیز ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، روز جهانی عصای سفید را گرامی داشت و از مسئولان دانشگاه خواست تا ضمن تشکیل چندکارگروه موازی برای انجام خواسته های دانشجویان دارای نیازهای ویژه اقدام شود.

حمید نادگران خطاب به مسؤولان تأکید کرد: جلسه با دانشجویان دارای نیازهای ویژه، منحصر به این روز نشود و در طول سال نیز به بهانه های مختلف تداوم داشته باشد. همچنین این جلسات محدود به دانشجویان نابینا و کم بینا نباشد و جلساتی با حضور دانشجویان دارای نیازهای مختلف نیز تشکیل شود.

او از دانشجویان کم بینا و نابینا نیز خواست تا با برگزاری برنامه های مختلف، در دانشگاه حضور فعال داشته باشند و توانمندی ها و فعالیت هایشان را به دیگر دانشجویان نمایش دهند.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین پیشنهاد داد تا در کنار کانون فانوس، کانون های دیگری ویژه دانشجویان دارای نیازهای خاص نیز تشکیل شود تا علاوه بر دانشجویان نابینا وکم بینا به نیازهای دیگر دانشجویان دارای معلولیت های مختلف هم پرداخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آئین گرامیداشت روز عصای سفید در دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین گرامیداشت روز عصای سفید در دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید