گفت وگوی تلفنی ظریف و موگرینی

به گزارش وبلاگ سایه، خبرنگاران: وزرای خارجه ایران و ایتالیا در یک گفت وگوی تلفنی مسائل مختلف از جمله برنامه هسته ای ایران را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

گفت وگوی تلفنی ظریف و موگرینی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سایه به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، فدریکا موگرینی، وزیرخارجه ایتالیا در تماس تلفنی با محمد جوادظریف، وزیر خارجه ایران در جریان آخرین وضعیت گفت و های هسته ای ایران و 1+5 و نیز مذاکرات ایران و هیات آمریکایی که از روز گذشته (سه شنبه) در شهر وین اتریش از سرگرفته شده است، نهاده شد.

وزیر امور خارجه ایتالیا طی تماس تلفنی با وزیرخارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه،عراق و لبنان را مورد بحث و گفت و گو قرار داد.

در این تماس تلفنی دو طرف بر اولویت مبارزه با داعش و ضرورت یافتن راه چاره سیاسی برای برون رفت از وضعیت موجود تاکید نمودند.

ظریف بر حفظ ثبات و تمامیت سرزمینی کشورهای عراق، سوریه و لبنان به کوشش های همه جانبه کشورمان برای یاری به ملت و دولت این کشورها در فائق آمدن بر پدیده شوم افراط گرایی و تروریسم تاکید نمود.

وی توضیح داد: برای نشان دادن حسن نیت و جدیت در مبارزه با گروه تروریستی داعش، همه کشورها باید ملاحظات سیاسی و منافع کوتاه مدت را کنار بگذارند.

فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا و مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا شهریور ماه گذشته نیز در سفر یک روزه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به رم با وی دیدار کرد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته ای تا زمان معین شده در ماه نوامبر (آذرماه) به نتیجه مثبت برسد.

این سیاستمدار ایتالیایی از حزب دموکراتیک ایتالیا از فوریه سال 2014 وزیر امور خارجه ایتالیا بود. وی در 30 اوت 2014 به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی جانشین کاترین اشتون شد.

با وجود انتخاب موگرینی به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اما براساس تصمیم این اتحادیه کاترین اشتون تا خاتمه دوره تمدید شده مذاکرات اتمی،همچنان سرپرست گروه 1+5 باقی می ماند.

م.

منبع: تسنیم

به "گفت وگوی تلفنی ظریف و موگرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی ظریف و موگرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید