کی روشِ 2 مجذوب کننده تر از نسخه قبلی!؟

به گزارش وبلاگ سایه، شکست تلخ به ژاپن در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 پرونده با سابقه ترین سرمربی تیم ملی ایران را با خاطره ای بد بست و کمتر کسی تصور می کرد دوباره کارلوس کی روش را در ایران و در حال راهنمایی بازیکنان تیم ملی ببینیم، اما اتفاقات عجیب و گا ها تلخ 3 سال اخیر فوتبال ملی، بازگشت کی روش را به یک مرهم ضروری بدل کرد.

کی روشِ 2 مجذوب کننده تر از نسخه قبلی!؟

سرمربی پرتغالی بیش از 7 سال در ایران کار کرد و تیم ملی را به 2 جام جهانی رساند و نسلی محکم و با صلابت ساخت که صعود به جام جهانی برایش آرزوی محال و سخت نباشد. کی روش باعث شد تلخی های گذشته و صعود های نامنظم به جام جهانی به انتها برسد و امروزه بازیکنان ایرانی زیادی در لیگ های اروپایی و آسیایی به عنوان لژیونر توپ بزنند.

مرد پرتغالی در اواخر دوران حضورش در ایران با افراد زیادی درگیر شده بود و بسیاری از مدیران و مسئولان فدراسیون، سرمربیان، کارشناسان، اهالی رسانه و… دل خوشی از اون نداشتند و حتی بعضی از آن ها صحبت های تندی علیه سرمربی تیم ملی انجام داده و خواهان اخراج هرچه سریعتر او بودند.

به هر شکلی که بود کی روش از ایران جدا شد و با مثبت تر شدن رزومه پربارش، راهی آمریکای جنوبی و تیم ملی کلمبیا شد، اما در فوتبال این کشور ناکام بود و نقدها شدید از او پس از شکست های سنگین مقابل اروگوئه و اکوادور باعث شد دوران حضورش روی نیمکت زردپوشان کوتاه باشد. سرمربی پرتغالی بار دیگر با تغییر قاره این بار به آفریقا رفت و با تیم ملی مصر برای صعود به جام جهانی و قهرمانی در قاره آفریقا کوشش کرد که در هر دو جبهه ناکام بود.

بار اول که کارلوس کی روش برای راهنمایی تیم ملی به ایران می آمد با او بعنوان سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال و بعلاوه دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد آشنا شدیم و او با تیم ملی به عنوان تیمی شکست خورده در راه رسیدن به جام جهانی و ناکام در جام ملت ها آشنا شد. حالا با گذشت بیش از 10 سال از آن روز ها تیم ملی ایران دوباره قدرت سابق خود را به دست آورده و کی روش هم این بار به عنوان مربی اخراج شده از تیم های کلمبیا و مصر با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته است.

مجموعه این اتفاقات و البته بالا رفتن سن و تجربه کی روش باعث شده تا او که همیشه مردی پرهیجان، جنجالی، رُک و بی باک بود این بار بسیار آرام تر باشد و در نخستین صحبت های خود لحنی متفاوت در پیش بگیرد. او در نخستین نشست خبری خود از سرمربی قبلی تشکر کرد و همه را دعوت به اتحاد و همدلی برای موفقیت تیم ملی نمود. حالات چهره کی روش نشان می داد او چقدر به راهنمایی تیم ملی احتیاج داشته و قطعاً این بار از دوره قبل هم بیشتر برای ایران خواهد جنگید؛ امیدواریم سومین حضور کی روش در جام جهانی گامی رو به جلو همراه با صعود به مرحله حذفی این تورنمنت مهم باشد.

اندازه

منبع: فرارو

به "کی روشِ 2 مجذوب کننده تر از نسخه قبلی!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روشِ 2 مجذوب کننده تر از نسخه قبلی!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید