پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذرماه ماه 1401

به گزارش وبلاگ سایه، آسمان تهران امروز ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از دو درجه به مرور و در طول روز به هشت درجه می رسد. برای امروز در ارتفاعات تهران بارش پراکنده برف و باران پیش بینی شده و هوای مرکز امروز در شرایط سالم واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذرماه ماه 1401

به گزارش وبلاگ سایه؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی از فردا چهارشنبه 16 آذرماه در تهران شاهد روند نسبی افزایش دمای هوا خواهیم بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده

آسمان تهران فردا (16 آذر ماه) نیمه ابری با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (17 آذر ماه) نبمه آفتابی با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (18 آذر ماه) نیمه آفتابی با حداقل دمای 3 درجه و با حداکثر دمای 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 67 یعنی شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 77 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

تداوم ناپایداری جوی و گاهی وزش باد مؤثر تا صبح روز چهارشنبه (16 آذرماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، اما افزایش ترافیک صبحگاهی بر مقدار غلظت ذرات معلق افزوده می گردد و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد. این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی چهارشنبه سبب افزایش مقدار غلظت ذرات معلق خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا شنبه هفته آینده در کشور اطلاع داد و برای 6 استان هشدار سطح نارنجی کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز بارش ها در دامنه های جنوبی البرز کاهش یافته و در غرب مازندران گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ها ادامه دارد.

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بعلاوه در دامنه های زاگرس واقع در استان های لرستان، همدان، مرکزی، قم و اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده همراه با وزش باد موقتی روی می دهد. بارش ها در منطقه ها سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

فردا چهارشنبه در گیلان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده، ضمن این که در جزایر واقع در خلیج فارس، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی و در بعضی ساعات بارش خفیف پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذرماه ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 16 آذرماه ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید