پوتین در کنفرانس خبری با اردوغان مفاد توافق را خاطرنشان کرد

به گزارش وبلاگ سایه، فارس نوشت: رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه اعلام نمود با همتای ترکیه ای خودش بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده است.

پوتین در کنفرانس خبری با اردوغان مفاد توافق را خاطرنشان کرد

ولادیمیر پوتین،؛ رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود گفت دو طرف بر سر برقراری آتش بس در ادلب سوریه به توافق دست پیدا کرده اند.

ولادیمیر پوتین همچنین گفت مسکو و آنکارا بر علاقه خود جهت ادامه همکاری های در چارچوب آستانه در خصوص سوریه تأکید کرده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته آتش بس از نیمه شب امشب آغاز می شود.او گفت ترکیه حق پاسخگویی به هر گونه حمله را برای خودش محفوظ می داند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درباره بیانیه مشترک روسیه و ترکیه گفته که این توافق بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید می کند.

دو طرف توافق کرده اند که باید از بروز بحران جلوگیری کرد. آنکارا و مسکو متعهد شده اند به غیرنظامیان، بدون هیچ گونه تبعیض کمک شود.

آنکارا و مسکو همچنین توافق کرده اند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار کنند.

آتش بس در ادلب از ساعت 00:01 بامداد 6 مارس (بامداد جمعه) در طول خط تماس منطقه کاهش تنش در ادلب برقرار خواهد شد.

طبق گفته لاوروف، روسیه و ترکیه گشت زنی های مشترک را در بزرگراه M4 سوریه آغاز خواهند کرد.

وزیر خارجه ترکیه هم گفته در طول بزرگراه M4 یک کریدور امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد خواهد شد. بر سر سایر ملاک ها ظرف 7 روز آینده تصمیم گیری می شود.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

وزارت دفاع ترکیه شامگاه سه شنبه (13 اسفند) در بیانیه ای از افزایش شمار تلفات نیروهای خود در درگیری های شمال غرب سوریه خبر داده بود. تلفات این کشور طی دو هفته گذشته در درگیری های استان ادلب مطابق آمار رسمی وزارت دفاع این کشور بیش از 40 نفر و ده ها زخمی است.

ایگور کناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز گذشته از ترکیه به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش ذیل توافق سوچی برای ایجاد منطقه امن در استان ادلب و همچنین کمک به تروریست ها انتقاد کرد.

کناشنکوف ضمن بیان اینکه اعزام نظامیان ترکیه به استان ادلب خلاف قوانین بین المللی است، از سکوت کشورهای غربی در این باره انتقاد کرد و گفت، نتیجه گذشت یک سال و نیم از توافق سوچی با ترکیه (برای حل شرایط ادلب)، ادغام شدن استحکامات تروریست ها در ادلب با پست های دیدبانی ترکیه بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "پوتین در کنفرانس خبری با اردوغان مفاد توافق را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در کنفرانس خبری با اردوغان مفاد توافق را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید