نخستین خط آهن حلقوی دنیا در بزرگترین بیایان چین

به گزارش وبلاگ سایه، بیابان تکلیمکان دومین کویر عظیم رانشی دنیا و نخستین آن در چین،در منطقه مسلمان نشین سینکیانگ واقع در شمال این کشور قرار گرفته است دولت در نظر دارد به منظور توسعه منطقه در کنار اقدامات توسعه ای مانند استخراج نفت و احداث اتوبان، یک راه اهن حلقوی شکل نیز به منظور ارتباط شهرهای مختلف احداث کند.

نخستین خط آهن حلقوی دنیا در بزرگترین بیایان چین

کار ریل گذاری در راه آهن هوتان - رووکیانگ در صحرای تکلیمکان، بزرگترین صحرای چین، که از سال 2018 شروع شده است علیرغم سردی هوا و یخبندان همچنان ادامه دارد، دما در این صحرا تا منفی 20 درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

این خط آهن 825 کیلومتری از منطقه جنوبی شمال غرب چین در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور عبور می نماید ساخت این خط آهن که 120 کیلومتر در ساعت سرعت دارد پیش بینی می گردد در ژوئن 2022 به بهره برداری برسد.-

در صورت اتمام این طرح، این خط آهن نخستین خط آهن حلقوی دنیا خواهد بود این راستا شهر هوتان سینکیانگ را به منطقه رووکیانگ مغولستان داخلی وصل می نماید.

یکی از بزرگترین مسائل این پروژه شن و ماسه های روان و جاری در بیانان است که مانند صفحه شطرنج سطح صحرا را پوشانده است به همین دلیل مقامات برای حفاظت از این خط آهن حلقوی، به بیابان زدایی و کاشت درخت روی آورده اند.

شن روان یکی از مسائل این پروژه است دولت برای برطرف این مشکل هم اقدام به احداث پل های هوایی طولانی نموده است که در بیابان ها این منطقه مشهود هستند.

دولت چین برای برطرف محرومیت این منطقه علاوه بر احداث راه آهن اقدام به استخراج نفت و انرژی هم نموده است اما به دلیل سختی زمین و شرایط پیچیده زیرزمینی، یکی از سخت ترین مکان ها برای کاوش است.

کشف منابع نفت و گاز به فرآیندهای متعددی از جمله انجام آنالیز های ژئوفیزیکی احتیاج دارد تا بتوان داده های لرزه ای را برای جمع آوری پایه های محکم برای اکتشاف بیشتر جمع آوری کرد برای انجام این کار، کارگران و محققان در اینجا باید از چالش ها و مسائل مختلف طبیعت عبور نمایند.در کنار استخراج نفت و احداث راه آهن، احداث بزرگراه هم در دستور کار دولت قرار گرفته است، بزرگراه یولی - کیومو سومین راستای است که شمال چین را به جنوب این کشور وصل می نماید این بزرگره از کویر تکلیمکان چین عبور می نماید.

تنها حدود 40 کیلومتر از این بزرگراه 330 کیلومتری ناتمام مانده است کارگران برای احداث این بزرگره چندین تپه شنی به ارتفاع 70 متر را مسطح می نمایند اتمام این پروژه احتیاجمند جابجایی 1.2 میلیون متر مکعب شن و ماسه و پر کردن آن با 100 هزار متر مکعب مصالح ساختمانی است انتظار می رود در سال 2021 این پروژه به اتمام برسد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "نخستین خط آهن حلقوی دنیا در بزرگترین بیایان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین خط آهن حلقوی دنیا در بزرگترین بیایان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید