مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه ها رعایت نمایند

به گزارش وبلاگ سایه، محمدباقر هنربر ظهر امروز چهارشنبه در تبادل نظر با خبرنگاران، با بیان اینکه اقدامات پیش گیرانه قبل از سال جدید و اوایل سال آغاز شده و به تمامی دستگاه ها دستورالعمل های لازم ابلاغ شده است، گفت: مشکل خاصی تا به حال پیش نیامده و در بخش هایی از استان که برف و کولاک باریده بود اسکان اضطراری مسافران انجام شده است.

مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه ها رعایت نمایند

وی با اشاره به مسافرت های نوروزی و شرایط جوی کشور، از هموطنان خواست نکات ایمنی را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: مردم در زمان وقوع سیل باید از جویبارهای به ظاهر آرام دوری نمایند چراکه ممکن است ناگهان درگیر سیلاب شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: پیش بینی های هواشناسی در تعطیلات طولانی مدت نوروز 98 نشان می دهد شرایط جوی و ناپایداری هوا به نسبت سالیان گذشته نامساعدتر است و می تواند مسافران نوروزی را در بعضی از مواقع غافلگیر کند پس باید گردشگران نکات ایمنی سفر را رعایت نمایند.

وی ادامه داد: مردم از نقاطی که آب از زانوها بالاتر رفته عبور ننمایند و درختانی که در معرض سیل قرار دارند محل مناسبی برای پناه دریافت نیست. همچنین مردم هنگام سیل از پل های چوبی سست روی رودخانه ها عبور ننمایند و در جریان سیل نیز شنا ننمایند.

هنربر سپس ادامه داد: مسافران در بستر و حریم رودخانه ها و مناطق با شیب زیاد توقف نکرده و چادر نزنند. به همراه داشتن تجهیزات ایمنی برای سفر در مسیرهای کوهستانی نیز لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه ها رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه ها رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید