مدیر سابق گوگل: فناوری انسان ها را تنزل می دهد

به گزارش وبلاگ سایه، تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در خصوص تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر به این علت هشدار داده است.

مدیر سابق گوگل: فناوری انسان ها را تنزل می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ سایه به نقل از یاهونیوز، تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در خصوص تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر بدین علت هشدار داده است، وی که قبلا به عنوان یکی از طراحان اصول اخلاقی گوگل فعالیت می کرد در سال 2013 با یک سخنرانی مشهور شد.

وی در سخنرانی خود مدعی شد که بسیاری از محصولات فناورانه به گونه ای طراحی شده اند که اعتیادآور باشند و مردم را مجبور به ساعت ها استفاده از خود نمایند و توجه آنها را از مسائل مهم تر زندگی پرت نمایند.

هریس دو سال از عمر خود را صرف تغییر روینمودهای گوگل کرد و پایان وقتی به نتیجه مطلوب نرسید، این شرکت را ترک کرد و جنبشی به نام خوب وقت صرف کردن را راه انداخت. وی از این طریق شرکت هایی مانند اپل و گوگل را مجبور کرد تا معیارها و ابزاری برای محدود کردن استفاده از تولیداتشان ارائه نمایند.

از نظر وی بسیاری از مسائل امروزی جوامع با یکدیگر مرتبط بوده و ناشی از استفاده گسترده و طولانی مدت از فناوری های مدرن هستند.

او که مرکزی به نام فناوری انسانی تاسیس نموده میخواهد روند تنزل انسان ها را معکوس کند و مانع از ان گردد که توجه انسان به مسائل مهم تر زندگی به خاطر تمرکز بر روی فناوری کوتاه تر گردد. از نظر وی روند موجود شکل گیری دیدگاه های افراطی در انسان ها را افزایش می دهد و انسان ها را به موجوداتی بدتر مبدل می نماید.

هریس قطبی شدن، بیگانگی فرهنگ ها از همدیگر، خودشیفتگی شدید، مهندسی انتخابات، اعتیاد و غیره را از جمله دیگر مضرات استفاده طولانی مدت از اینترنت و فناوری های مدرن می داند و خواهان ایجاد اگاهی جمعی فرهنگی و هشیار کردن مردم برای حل مشکل مذکور است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مدیر سابق گوگل: فناوری انسان ها را تنزل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر سابق گوگل: فناوری انسان ها را تنزل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید