فستیوال های بزرگ جهان (بخش دوم)

به گزارش وبلاگ سایه، کشورهای مختلف جهان به هر بهانه ای دست به برگزاری فستیوال ها و جشن های سالانه می زنند.

در این فستیوال ها شادی می کنند، مسابقه می دهند، هیجانات شان را خرج می کنند و با عضلاتی کش آمده از خنده و شادی به خانه های شان بازمی گردند. این فستیوال ها برخی های شان آن قدر عجیب، غریب و جالب توجه هستند که خودشان به تنهایی برای کشاندن گردشگران به آن منطقه کافی است. با خبرنگاران همراه باشید تا در زیر برخی از عجیب ترین این فستیوال ها را برای تان شرح دهیم.

فستیوال های بزرگ جهان (بخش دوم)

جشنواره ببر، هند

جشنواره ببر هر ساله در 12 سپتامبر برابر با 21 شهریور خورشیدی در هند برگزار می گردد. گاهی این جشن بیش از 600 شرکت کننده با بدن های ببری شکل داشته باشند. این مراسم در یک منطقه پر درخت انجام می گردد. عبور و مرور شرکت کنندگان با بدن های رنگارنگ از میان درختان بسیار دیدنی و مهیج است. این جشن یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری هند به شمار می آید.

جشنواره آب پاشی فیل، تایلند

مردم تایلند به همراه فیل ها در آغاز سال نو جشنی برگزار می کنند که همه مردم در آن با شلنگ، تلمبه، سطل و تفنگ های آب پاش یکدیگر را خیس می کنند و فیل ها نیز در این جشنواره شرکت کرده و بازدیدکنندگان را آب پاشی می کنند.

جشنواره کویر، هندوستان

جشنواره کویر هندوستان با انجام فعالیت هایی از قبیل مسابقه شتر، بستن عمامه و طولانی ترین سیبیل، یکی از عجیب ترین جشنواره های جهان است که درواقع فرهنگ مردم راجستان را به تصویر می کشد.

جشنواره بوفه میمون، تایلند

جشنواره بوفه میمون تایلند همه ساله در ماه نوامبر (آبان) برگزار می گردد. سالانه از 2000 میمون در این جشن پذیرایی می گردد. فستیوال بوفه میمون جشن جدیدی است که ریشه تاریخی ندارد و در واقع مسئولین این شهر این برنامه را به منظور جذب گردشگر به راه انداختند. در این فستیوال، میوه، آجیل، انواع خوراکی و غذاهای مورد علاقه میمون ها با تزئین های زیبا و چشم نواز برای آن ها تدارک دیده می گردد.

جشنواره سازه های برفی ساپورو، ژاپن

جشنواره مجسمه های کوچک و بزرگ یخی در شهر ساپورو به قدری دیدنی است که هر ساله دو میلیون گردشگر برای لذت بردن از این جشنواره راهی ژاپن می شوند. این مجسمه ها به وسیله ده ها تیم از سراسر جهان در اشکال مختلف ساخته می شوند.

جشنواره پرش از روی بچه ها، اسپانیا

قدمت این مراسم به قرون وسطی بازمی گردد و به وسیله فردی انجام می گردد که کولاچیو نامیده می گردد. هدف از برگزاری این جشنواره، دور کردن بلا و مسائل از نوزادن است.

جشنواره جنگ راکت، خیوس

به مناسبت عید پاک در ماه آوریل (فروردین)، مراسم جنگ راکت ها در آسمان جزیره ای در روستای جزیره خیوس در شهر فرونتادوس برگزار می گردد.

جشنواره موسیقی زیرآب، آمریکا

این جشنواره یکی از عجیب ترین، پر دردسرترین و پر هزینه ترین جشنواره ها در جهانی موسیقی است که با نام سمفونی زیر آب در آمریکا برگزار می گردد. نوازندگان با همان لباس های رسمی، سازهای عادی و برخی دیگر با لباس های بالماسکه و سازهای غیر عادی که شبیه موجودات دریایی است برای اجرای کنسرت زنده به زیر آب می فرایند. گویی که این نوازندگان برای یک کنسرت عادی در یک تالار آماده شده اند چهره شان هیچ نشانه ای از ترس یا تردید ندارد.

جشنواره بادکنک هاماماتسو، ژاپن

این جشنواره که از 3 تا 5 ماه مه (اردیبهشت) برگزار می گردد با بادکنک ها و کاخ لوکس شناوری تزئین می گردد.

منبع: الی گشت

به "فستیوال های بزرگ جهان (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های بزرگ جهان (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید