فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین

به گزارش وبلاگ سایه، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین شروع به کار کرد.

فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین

آبرادات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای اولین بار در کشور و در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان، فرآیند تبدیل ضایعات و تفاله زیتون به کود آلی در استان آغاز به کار نموده است.

مصلایی افزود: این فرآوری در مجتمع کشت و صنعت خندان واقع در بخش طارم سفلی با سرمایه گذاری 13 میلیارد تومان آغاز به کار نموده است.

وی افزود: این واحد قادر است سالانه با جذب 30هزار تن تفاله و ضایعات زیتون، بیش از 10 هزار تن انواع کودآلی و مواد مورد استفاده برای تهیه خوراک دام و طیور را فرآوری کند.

مصلایی گفت: یکی از مسائل و مسائل فرآوری و روغن کشی زیتون در منطقه ها طارم سفلی، فراوری ضایعات، پساب و تفاله های حاصل از فرآیند های اجرا شده بود و مسائل و مخاطرات جدی زیست محیطی به همراه داشت که اکنون این فرآوری از زیان و خسارت بیشتر در محیط جلوگیری می نماید.

وی افزود: راه اندازی این واحد که حاصل مشاوره های کارشناسی مدیریت صنایع تبدیلی و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده به همراه تکنولوژی نوین و دانش بنیان گامی مهم در راستای تحقق شعار سال محسوب می گردد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: راه اندازی این واحد علاوه بر ایجاد اشتغالزایی برای 16 نفر به ایجاد ارزش افزوده و تقویت زنجیره فراوری منجر شده است.

وبلاگ سایه قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند تبدیل ضایعات زیتون به کود آلی در استان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید