طلاهای روز دوم به ژاپنی ها رسید ، بازگشت تماشاگران به سالن

به گزارش وبلاگ سایه، در ادامه رقابتهای جودو قهرمانی جهان که به میزبانی مجارستان در شهر بوداپست جریان دارد، دوشنبه، مسابقات جودوکاران اوزان 66- کیلوگرم مردان و 52- کیلوگرم زنان برگزار شد.

طلاهای روز دوم به ژاپنی ها رسید ، بازگشت تماشاگران به سالن

نکته مهم روز دوم این مسابقات، بازگشت محدود و کنترل شده تماشاگران به سالن مسابقات و تماشای این رقابتها بود که از سوی جودوکاران حاضر مورد توجه قرار گرفت.

بوداپست خوش یمن برای دختر ژاپنی

در وزن 52- کیلوگرم آی شیشیمه از ژاپن پیروز شد دومین طلای جهانی خود را کسب کند. این ژاپنی که سال 2017 در همین بوداپست قهرمان جهان شده بود و پس از آن یک نقره و یک برنز جهان را نیز در کارنامه داشت، یکبار دیگر با شکست همه رقبا بازهم در همین شهر پیروز شد روی سکوی نخست جهان بایستد.

وی در 5 مبارزه خود تنها برابر راموس جوانا از پرتغال به مشکل خورد و بعد از 5 دقیقه مبارزه صاحب برتری شد. این ژاپنی در مبارزه خاتمهی آنا پرز اسپانیایی را قبل از خاتمه وقت قانونی ضربه فنی کرد و طلا گرفت. پرز نقره گرفت و مدال برنز مشترک هم به فابیینه کوخر از سوئیس رسید.

شیشمه بعد از کسب مدال طلا در جمع وبلاگ سایه گفت: انتظار زیادی از من برای کسب عنوان قهرمانی بود و همین موضوع فشار روحی زیادی برای من داشت. اما من مثل چهار دوره قبلی پیروز به کسب مدال شدم. بوداپست برای من خوش یمن است که پیروز شدم مدال طلای خود را در این شهر تکرار کنم.

ماریوما و تکرار طلای قهرمانی جهان

مارویاما که دو سال قبل در مسابقات 2019 توکیو قهرمان وزن 66- کیلوگرم شده بود، با دفاع از عنوان قهرمانی خود یکبار دیگر طلای جهان را به گردن آویخت. وی در هر مبارزه خود به سختی پیروز شد و در مجموع 5 مبارزه نزدیک به 23 دقیقه روی تاتامی جنگید و در نهایت برای دومین دوره پیاپی روی سکوی نخست جهان ایستاد.

این ژاپنی در مبارزه نهایی مانوئل لومباردو که ماه گذشته طلای اروپا را کسب کرده بود با امتیاز وازاری شکست داد و طلا گرفت. این ایتالیایی به مدال نقره دست یافت و برنز هم به یاکوب شاملیوف از روسیه و یاندون پرنلیل از مغولستان رسید.

دارنده مدال طلای وزن 66- کیلوگرم بعد از خاتمه مسابقات روز دوم گفت: از اینکه برای دومین بار قهرمان جهان شده ام، خیلی خوشحالم اما از عملکرد خود راضی نیستم. می توانم خیلی بهتر از این باشم. این جودو چیزی نبود که می خواستم. می دانم که همه می خواهند من را شکست دهند.می توانم به شما اطمینان دهم که وقتی به توکیو برگردم، حتی بیشتر کار خواهم کرد.

این رقابتها امروز با برگزاری رقابتهای دو وزن 73- کیلوگرم مردان و 57- کیلوگرم زنان دنبال می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طلاهای روز دوم به ژاپنی ها رسید ، بازگشت تماشاگران به سالن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلاهای روز دوم به ژاپنی ها رسید ، بازگشت تماشاگران به سالن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید