سومین کوشش هندی ها برای رسیدن به ماه

به گزارش وبلاگ سایه، هند مأموریت خود به سوی ماه را شروع نموده که در صورت موفقیت، نخستین کشوری خواهد بود که می تواند فضاپیمای خود را در قطب جنوبی ماه مستقر کند.

سومین کوشش هندی ها برای رسیدن به ماه

به گزارش صداوسیما، سومین کوشش هندی ها برای رسیدن به ماهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ هند یک موشک LVM 3 همراه فضاپیمای چاندرایان -3 از مقر فضایی ساتیش دوان در جزیره سریهاریکوتا به فضا پرتاب کرد.

در این مأموریت یک لندر و کاوشگر به ماه ارسال شدند. چاندارایان 3 حدود 16 دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شد و طبق برنامه ریزی ها وارد مدار زمین شد. اگر بقیه مأموریت نیز طبق برنامه پیش برود، هند به زودی چهارمین کشوری خواهد بود که روی ماه فرود می آید.

بنا بر اعلام وبگاه اسپیس، در صورت موفقیت امیز بودن این پرتاب هند چهارمین کشور بعد از آمریکا، شوروی سابق و چین است که استقرار کنترل شده را روی ماه انجام می دهد. این ماه نورد قرار است 23 اوت (اول شهریور) روی ماه فرود آید و پس از نشستن بر سطح ماه، دانشمندان در پی پیاده کردن ماه پیمای این ماموریت برای انجام تحلیل علمی مواد شیمیایی تشکیل دهنده خاک سطح ماه، ثبت دمایی سطح ماه و اسکن گیری از لرزه های ماه هستند.

این مأموریت که با هزینه 6 میلیارد روپیه (73 میلیون دلار) صورت گرفته، در صورت موفقیت بلندپروازی های این کشور برای اکتشافات فضایی با هزینه اندک را ترویج می نماید.

منبع: فرارو

به "سومین کوشش هندی ها برای رسیدن به ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کوشش هندی ها برای رسیدن به ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید