سد ژینوالی تفلیس؛ یکی از معروف ترین جاذبه های گرجستان

به گزارش وبلاگ سایه، سد ژینوالی (Zhinvali Dam)، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور گرجستان است. چشم اندازهای فوق العاده زیبا و پوشش گیاهی منطقه پیرامون سد را در بر گرفته که از این نظر مورد توجه اغلب گردشگران به خصوص ایرانیان واقع می گردد. می توان این چنین مطرح نمود که فضای منحصر به فرد دامنه های کوه، جنگل های انبوه، دریاچه و سد ژینوالی سبب شده که منطقه به یک فضای توریستی تبدیل گردد.

سد ژینوالی تفلیس؛ یکی از معروف ترین جاذبه های گرجستان

سد ژینوالی در 60 کیلومتری شهر تفلیس قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاذبه های گرجستان به شمار می رود. وقتی به کنار سد می رسید منظره مجذوب کننده و دلربا دریاچه در کنار کوه ها توجه تان را جلب می نماید. بازدید از سد ژینوالی در فصل بهار و تابستان، بسیار لذت بخش خواهد بود هر چند که در سایر فصول هم این مکان دیدنی است. لازم به ذکر است بازدید از این سد اغلب در فصل های گرم سال انجام می گردد.

پوشش گیاهی

لازم به ذکر است بیش از 4000 گونه گیاهی در جنگل های اطراف سد ژینوالی یافت می گردد. در واقع می توان گفت علاوه بر منظره مسحور کننده سد ژینوالی، پوشش گیاهی منطقه نیز از ذخایر عمده طبیعی کشور گرجستان محسوب می گردد. پوشش سبز دامنه کوه ها، جنگل های انبوه، انواع متعددی از درختانی نظیر راش، سرو، بلوط و غیره همگی گویای حاصلخیزی این ناحیه از کشور گرجستان است.

اگر چنانچه در صدد بازدید از این منطقه بکر و دست نخورده برآمدید حتما دوربین عکاسی خود را به همراه برده و تصاویر نابی را ثبت کنید. وجود چنین طبیعت سرسبز و فریبنده ای هر بیننده ای را به شوق می آورد.

تفریحات موجود در سد

از مهمترین تفریحات این سد می توان به ماهیگیری، قایق سواری، پیک نیک در اطراف سد و عکاسی در دل طبیعت اشاره کرد. اگر شما نیز قصد بازدید از سد ژینوالی گرجستان را در تابستان سال جاری دارید توصیه می کنیم که یک عدد دوربین حرفه ای به همراه داشته باشید تا بتوانید مجذوب کننده ترین و بی نظیرترین تصاویر را به ثبت رسانده و لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید.

وجود انواع گونه ها گیاهی و جانوری در سد ژینوالی گرجستان نیز بر مجذوب کنندهیت آن افزوده است و گردشگران می توانند با انواع مختلفی از پوشش گیاهی و جانوری نیز از نزدیک آشنا شوند.

امکانات

با توجه به آنکه سد ژینوالی در محدوده دامنه کوه ها واقع شده، امکانات آنچنانی مانند رستوران و یا کافه در دسترس نیست. بنا بر همین موضوع بهتر آن است که با خود خوراکی و یا مواد غذایی ساده به همراه داشته باشید.

امکانات سد ژینوالی گرجستان عبارتند از :

سرویس بهداشتی

فروشگاه

سوئیت

جایگاه ویژه برای کمپ

راستا پیاده روی

منبع: گردشبان

به "سد ژینوالی تفلیس؛ یکی از معروف ترین جاذبه های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد ژینوالی تفلیس؛ یکی از معروف ترین جاذبه های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید